nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

300 000 har Telias digital-tv

  • Artikel annons 1

På tre månader har Telia fått 100 000 nya kunder till sin digital-tv tjänst och man är nu uppe i 300 000 kunder totalt. Tv via bredbandsuttaget har vuxit i popularitet och under hösten har Telia dessutom hyrt ut närmare 1000 filmer per dag via sin video on demand-tjänst. Under jul och nyårshelgen hyrdes 68 000 filmer ut under en tvåveckorsperiod.

– Kunderna vill i allt större utsträckning styra sin egen tv och mediekonsumtion och titta på tv och film när det passar dem, säger Kent Jonsson, försäljningschef för bredbandstjänster på Teliasonera i Sverige.

Under våren kommer Telia att knyta till sig ännu fler bolag för ett utökat medieutbud.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Här är Plantronics nya namn

AMSTERDAM. Plantronics köpte Polycom under förra året. Nu har man bestämt sig för att byta namn.
– Namnet kommer från grekiska ordet för många, säger Paul Clark.

Conscia Netsafe vinner Cisco-pris

”Customer Experience Partner of the Year 2018. På Ciscos stora partnergala ärades Conscia Netsafe med titeln.
– De har varit först och kommit längst, säger Johan Stenstrand, partnerchef på Cisco.

”Vi har fått in en bra täckning av vår planet”

För två månader sedan släppte Tre sitt företagsabonnemang 3Världen Företag.
Och enligt Sofia Krook, ansvarig för B2B, har lanseringen varit enormt lyckad.
– Vi är jättenöjda och vi ser att det är otroligt attraktivt på marknaden, säger hon.

Iioote expanderar till Stockholm

”Marknadsmoment” och stort säljpotential inom IoT. Det är vad som fått systemintegratören Iioote att inta huvudstaden.
Ni ska man bygga upp ett ICT-kluster tillsammans med Qualit Solutions i Kista.