nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

A3 förändrar ledningsgruppen

Johan Hellström

Två personer har blivit befordrade till nystartade A3:s ledningsgrupp.

  • Artikel annons 1

Alltele, T3, IT-Total Västernorrland och IT-konsultföretaget Delegate hade redan ett nära samarbete, men i höstas ombildades de fyra norrländska företagen till ett nytt: A3.

Nu har bolaget, som jobbar med it och telekom, förstärkt sin ledningsgrupp med två nya personer från och med årsskiftet. Det är Johan Westermark, utsedd till Head of Marketing and Communications, och Mikael Peterson, Head of Product.

– Johan har gjort ett fantastiskt jobb under A3 lanseringen och har kämpat hårt för detta och det är sådan glädje att kunna erbjuda honom nästa steg i karriären. Mikael kommer med sin långa erfarenhet inom telekom och tekniska expertis att bli en viktig kugge i utvecklandet av vårt erbjudande, säger vd Johan Hellström i ett pressmeddelande.

Alltele blir A3 och breddar inriktning

Taggar:,

  • Annons 3

Fler nyheter

Box presenterar ny tjänst

Lagra din data var du vill – utan att det påverkar användarupplevelsen. Nu har molnföretaget Box lanserat sin nya tjänst.
– Med Box Zones får företaget det bästa av två världar, säger Jeetu Patel, produktchef på företaget.

Nytt nordiskt samarbete om 5g

Världens första sammanlänkade 5g-region. Under årets nordiska statsministermöte undertecknades en ny avsiktsförklaring.
– Utvecklingen av 5G är på frammarsch och den nordiska regionen ska ligga i framkant i den utvecklingen, säger statsminister Stefan Löven.

  • Annons 4

Så hanterar Telekom idag GDPR

Arbetet med dataskyddsförordningen, GDPR, har varit intensivt den sista tiden för att vi ska vara klara till den 25 maj. Nu finns alla bitar på plats hos Telekom idag och vår ägare Pauser Media.

Operatörerna: ”Skapas risker för monopolisering”

Konkurrens ger snabb och bred nätutbyggnad. Men i skiftet till 5g finns det stora risker för att enskilda aktörer får osunda fördelar.
– De föreslagna auktionsreglerna för 700 MHz-auktionen är inte konstruerade för att säkerställa hård konkurrens, säger Samuel Skott på Tele2.

Utmanaren: ”Verkligheten har kommit ikapp vår idé”

Ett mobilabonnemang som inte kostar pengar – men där användarna får betala med sin tid.
Det är uppstickaren Wifogs strategi för att kapa till sig marknadsandelar.
– Det här är en affärsmodell man kan använda inom många branscher, säger Peter Håkansson, vd för företaget.