nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Aastra paketerar integration för kontaktcentret

Aastra har paketerat och satt namn på integrationen mellan Solidus Ecare och ärendehanteringssystemet från Cention. Här kommer Solidus 360.

  • Artikel annons 1

Kundnyttan med lösningen beskrivs i precis samma ordalag som när Cention-lösningen certifierades av Aastra i november förra året. Det handlar till exempel om spårbarhet på ett ärende, samtidigt som all korrespondens sparas med full historik på avsändaren. Det är paketeringen och namnet som är nytt.

All kommunikation med kunden knyts ihop i Solidus Ecare 360.

All kommunikation med kunden knyts ihop i Solidus Ecare 360.

Solidus Ecare 360 är en tilläggsoption att använda tillsammans med Solidus Ecare Multimedia. Det är en färdig lösning som hanterar alla processer i ett kontaktcenter och där företaget snabbt kommer igång med automatisk ärende- och svarshantering av olika mediekanaler, utan att behöva kompletterande egenutveckling eller komplex integration.

I stället för att använda kundens crm-system eller traditionella ärendehanteringssystem som en komplett konversationslogg, bevaras kundkommunikationen via mejl, chatt och sociala medier i Solidus Ecare 360, med automatisk loggning och svarshantering. Konversationer som sedan ska vidare till crm-systemet kan exporteras vidare med en knapptryckning.

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här