nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Abonnenter likgiltiga till sin leverantör

Många abonnenter bryr sig inte om vilka som levererar deras telekomtjänster och de flesta anser inte att det är någon skillnad mellan de olika leverantörerna. Det visar en brittisk undersökning.

  • Artikel annons 1

Det brittiska techbolaget Bio Agency har frågat 1 500 personer i Storbritannien om hur de ser på sina telekomleverantörer. Resultatet av undersökningen visar att de flesta bara håller fast vid samma leverantör på grund av att de inte orkar leta efter något annat alternativ. Tre av fyra svarade att de inte tänker ta första bästa chans att byta operatör om ett något bättre erbjudande skulle uppdagas. Samtidigt svarade 27 procent att de inte är villiga att rekommendera sin telekomleverantör för familjemedlemmar och närstående.

Övrigt intressant som framkom:

*Tre av fyra är i nuläget inte intresserade av att byta ut deras nuvarande telekomleverantör mot annan tech-tjänst leverantör som Google eller Apple.

*Två av fem är varken nöjd eller missnöjd med kundkontakten från deras leverantör.

*64 procent svarade att det är ingen, eller väldigt lite, skillnad mellan de olika telekomoperatörernas tjänster och utbud.

Bio Agency sammanfattar undersökningen med att telekombolagen på marknaden borde inse allvaret och arbeta hårt för att förbättra hur konsumenter ser på operatörerna som varumärken.

Justin Small, strategisk chef på BIO Agency, kommenterar:

– Telekombranschen behöver transformeras för att överleva. Den avgörande nyckeln är kundupplevelse. De som bygger nya tjänster runt kunden kommer att lyckas bäst och bli mest framgångsrika.

  • Annons 3

Fler nyheter

Här är Plantronics nya namn

AMSTERDAM. Plantronics köpte Polycom under förra året. Nu har man bestämt sig för att byta namn.
– Namnet kommer från grekiska ordet för många, säger Paul Clark.

  • Annons 4

Conscia Netsafe vinner Cisco-pris

”Customer Experience Partner of the Year 2018. På Ciscos stora partnergala ärades Conscia Netsafe med titeln.
– De har varit först och kommit längst, säger Johan Stenstrand, partnerchef på Cisco.

”Vi har fått in en bra täckning av vår planet”

För två månader sedan släppte Tre sitt företagsabonnemang 3Världen Företag.
Och enligt Sofia Krook, ansvarig för B2B, har lanseringen varit enormt lyckad.
– Vi är jättenöjda och vi ser att det är otroligt attraktivt på marknaden, säger hon.

Iioote expanderar till Stockholm

”Marknadsmoment” och stort säljpotential inom IoT. Det är vad som fått systemintegratören Iioote att inta huvudstaden.
Ni ska man bygga upp ett ICT-kluster tillsammans med Qualit Solutions i Kista.