nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Aditel ny distributör för 3CX

Aditel blir ny kanal för mjukvaruutvecklaren 3CX:s voip-lösningar i Sverige.

  • Artikel annons 1

I och med samarbetet med Aditel hoppas 3CX öka sin närvaro på den svenska marknaden. Företagets säljchef för norra Europa, Sebastian Balan, menar att det krävs en stark lokal partner för att tillgodose den växande svenska marknaden.

– Vi är glada över att tillkännage vårt partnerskap med Aditel. Vi förväntar oss att det snabbt ska hjälpa oss att växa på denna nyckelmarknad, säger han.

Även Aditel ser fram emot samarbetet:

– Genom att samarbeta med 3CX tar vi nästa steg in i framtiden. Nu kan vi för första gången erbjuda våra partner en molnbaserad tjänst på ett sätt ingen annan har gjort tidigare, säger Roger Hedin, vd på Aditel.

Taggar:,

  • Annons 3

Fler nyheter

Box presenterar ny tjänst

Lagra din data var du vill – utan att det påverkar användarupplevelsen. Nu har molnföretaget Box lanserat sin nya tjänst.
– Med Box Zones får företaget det bästa av två världar, säger Jeetu Patel, produktchef på företaget.

  • Annons 4

Nytt nordiskt samarbete om 5g

Världens första sammanlänkade 5g-region. Under årets nordiska statsministermöte undertecknades en ny avsiktsförklaring.
– Utvecklingen av 5G är på frammarsch och den nordiska regionen ska ligga i framkant i den utvecklingen, säger statsminister Stefan Löven.

Så hanterar Telekom idag GDPR

Arbetet med dataskyddsförordningen, GDPR, har varit intensivt den sista tiden för att vi ska vara klara till den 25 maj. Nu finns alla bitar på plats hos Telekom idag och vår ägare Pauser Media.

Operatörerna: ”Skapas risker för monopolisering”

Konkurrens ger snabb och bred nätutbyggnad. Men i skiftet till 5g finns det stora risker för att enskilda aktörer får osunda fördelar.
– De föreslagna auktionsreglerna för 700 MHz-auktionen är inte konstruerade för att säkerställa hård konkurrens, säger Samuel Skott på Tele2.

Utmanaren: ”Verkligheten har kommit ikapp vår idé”

Ett mobilabonnemang som inte kostar pengar – men där användarna får betala med sin tid.
Det är uppstickaren Wifogs strategi för att kapa till sig marknadsandelar.
– Det här är en affärsmodell man kan använda inom många branscher, säger Peter Håkansson, vd för företaget.