nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

AI

Så använder DNB ai för att förbättra kundtjänsten

Genomtänkt implementering ger gott resultat När det kommer till att använda ai-teknik har norska DNB valt att skynda långsamt.
– Vi började egentligen 2013 då vi lanserade taligenkänning på telefon, säger Jan Thomas Lerstein, chef för Emerging Technologies på banken.

  • Annons 1

IP Soft:s chatbot prisas i ny studie

”En idealisk lösning med avancerade funktioner”. Så beskrivs IP Softs Amelia i en ny undersökning av chatbotar.
– Vi är hedrade att bli omnämnda som ledare, säger Chetan Dube, vd för företaget.

IoT Open lanserar ”smart plattform”

En IoT-plattform som sk leverera oöverträffad snabbhet, säkerhet och skalbarhet.
IoT Open har målet att bli ledande i norden.
– Vi gör IoT lönsamt och säkert för våra kunder.

  • Annons 2

IP Soft lanserar personlig ”ai-bankman”

En konversationsbaserad ai-service för bankärenden. Nu lanserar IP Soft 1Bank som ska förstå vad kunderna vill.
– Vi ger bankerna möjligheten att ge sina kunder en egen personlig bankman dygnet runt, säger Chetan Dube på företaget.

  • Annons 3

Telias digitala mormor ska bekämpa näthatare

En schysst bot som ska agera motpol till elakheterna på internet. I samband med World Kindness Day lanserar Telia vad de kallar för världens snällaste chatbot.
– Det är viktigt att ta ansvar och en tydlig ställning, säger Anders Tillander på operatören.