nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

AI

Cisco vässar med AI

Cisco har implementerat artificiell intelligens i några av deras tjänster. Poängen är att bland annat förutse it-haverier och reducera underhållskostnader.

  • Annons 1

Telia satsar på AI

Under juli månad gjorde telekomjätten Telia klart med förvärvet av entreprenörsföretaget Humanity, som utvecklar självlärande kunskapssystem och artificiell intelligens.

AI – snart i allt

Inom två år kommer ai, artificiell intelligens, att finnas i nästan alla nya mjukvaruprodukter och digitala tjänster. Det spår analysföretaget Gartner.

  • Annons 2

  • Native 1

Tror inte på robotchef

Enligt en ny undersökning tror de flesta anställda att det är omöjligt att automatisera chefer och ledare. Och det trots att det idag finns teknik och plattformar som kan ta över chefsrollen.

Unit4 släpper bot

Ett steg mot att kunna leverera självkörande lösningar för företaget – nya boten ska bland annat gå att integrera mot Skype for business.

  • Annons 3

Litar på digitaliseringen

Digitaliseringen är mer som ett hjälpmedel i arbetet än som konkurrens till mänskliga jobb. Det tror en majoritet av kontorsarbetare som medverkat i en stor undersökning.

Bris skaffar chattbot

En chattbot som svarar på frågor ska bli en ny kontaktväg för barn och unga som behöver stöd. Bris lanserar nu sin egen chattbot, Brisbot.

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här