nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

AI

Så ska Albert effektivisera kundtjänsten

En assistent som ska göra kundtjänstjobbet effektivare.
Ai:n Albert kan i realtid analysera samtal, hjälpa till att få fram rätt fakta – och fylla i formulär.
– Man kan sitta bakåtlutad och se hur Albert fyller i allt åt en, säger Jimmy Öhlin, teknikchef på Artvise.

HCL lanserar ai-testplattform

En automatiserad testplattform för botar.
HCL Technologies introducerar nu en ny produkt där kommunikationstjänstleverantörer ska kunna testa sin ai.

  • Annons 1

  • Annons 2

Manliga assistenten ska ge modernare kundservice

En expertassistent som lyssnar och ger kvalitetssäkrade svar.
CHAD är ai:n som ska hjälpa till att modernisera telefonkundservice.
– Det vi gjort är lite unikt¬, vi har tagit telefonsamtalet som primär källa, säger Robin Leijon på Connectel.

  • Annons 3

MWC-trenderna 2017 – så gick det

Nu är det två veckor kvar till att Mobile World Congress öppnar.
Mässan är en av de största händelserna i den digitala kalendern och ifjol var de stora trenderna 5g, ai och IoT – men hur blev det sen?

Vodafone lanserar ai i nätet

En åtgärd som ska skära ner tiden för rutinunderhållet i nätet.
I år kommer Vodafone att introducera ai i sitt spanska nät.
Och här på hemmaplan funderar Telenor att göra samma sak.