nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Kundservice

Wish startar kundservice i Whatsapp

En kundservice på plats där kunderna är. Det är vad Wish har satsat på, och nu lanserar de kommunikation via Whatsapp.
– Genom att erbjuda kundservice via WhatsApp gör vi shoppingen ännu enklare och tryggare, säger Håvars Stjernen på företaget.

  • Annons 1

HCL lanserar ai-testplattform

En automatiserad testplattform för botar.
HCL Technologies introducerar nu en ny produkt där kommunikationstjänstleverantörer ska kunna testa sin ai.

Manliga assistenten ska ge modernare kundservice

En expertassistent som lyssnar och ger kvalitetssäkrade svar.
CHAD är ai:n som ska hjälpa till att modernisera telefonkundservice.
– Det vi gjort är lite unikt¬, vi har tagit telefonsamtalet som primär källa, säger Robin Leijon på Connectel.

  • Annons 2

Kalix Tele24 tar över Svenskt Näringsliv

Svenskt Näringsliv flyttar till Norrland. Kalix Tele24 tar i månadsskiftet mars-april hand om samtliga inkommande samtal till organisationen.
– Det här är den viktigaste affären vi gjort på länge, säger Mats Winge på Kalix Tele24.

De anställer robot som it-expert

Eget Instagram, Facebook-konto och anställning.
Tittar man på digital närvaro skulle man kunna tro att det rör sig om vem som helst.
Men icke, AO är en robot och den senaste it-konsulten hos Make IT.

  • Annons 3