nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Kundtjänst

  • Annons 1

  • Annons 2

Avesta väljer Artvise

Avesta kommun ville ha en enklare och mer flexibel kundtjänstlösning.
Efter en marknadsgenomlysning valde de Artvise som leverantör för kommunens servicecenter.

Ikea testar videosamtal med sina kunder

Nu testar Ikea en digital lösning där kunderna kan använda videosamtal för att prata med varuhusets personal. Bakom systemet står företaget Eyeoda.
– Det är jätteroligt, ett späntade projekt såklart, säger Peder Rotkirch, grundare av Eyeoda till Telekom idag

  • Annons 3

Så ska Albert effektivisera kundtjänsten

En assistent som ska göra kundtjänstjobbet effektivare.
Ai:n Albert kan i realtid analysera samtal, hjälpa till att få fram rätt fakta – och fylla i formulär.
– Man kan sitta bakåtlutad och se hur Albert fyller i allt åt en, säger Jimmy Öhlin, teknikchef på Artvise.