nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Kundtjänst

Ikea testar videosamtal med sina kunder

Nu testar Ikea en digital lösning där kunderna kan använda videosamtal för att prata med varuhusets personal. Bakom systemet står företaget Eyeoda.
– Det är jätteroligt, ett späntade projekt såklart, säger Peder Rothkirch, grundare av Eyeoda till Telekom idag

Så ska Albert effektivisera kundtjänsten

En assistent som ska göra kundtjänstjobbet effektivare.
Ai:n Albert kan i realtid analysera samtal, hjälpa till att få fram rätt fakta – och fylla i formulär.
– Man kan sitta bakåtlutad och se hur Albert fyller i allt åt en, säger Jimmy Öhlin, teknikchef på Artvise.

  • Annons 1

  • Annons 2

Artvise pressar konkurrenterna

Ska bli komplett kontaktcenter

Skellefteå-företaget Artvise har fortsatt framgång med sitt kundtjänstsystem för offentlig sektor.
– Vi vinner just nu alla upphandlingar vi är med i, säger vd:n Lars Ögren.
Snart får systemet eget stöd för telefoni och siktet är inställt på fler kundgrupper.

  • Annons 3

SAS missade varannat samtal

Kötider på mer än en timme

SAS inställda flygningar har satt extremt hård press på bokningscentralen. Under torsdagen ringde 14 000 kunder, men bara 8 000 kom fram. Många fick vänta längre än en timme i kö.
Även den tekniska plattformen höll på att krokna under trycket.

Fasttv tecknar avtal med One

Avtalet mellan Fasttv och Talkingheads, som ingår i kommunikationskoncernen One Media, omfattar kundtjänst samt ärendehantering. One kommer att hantera inkommande telefonsamtal, brev, fax samt ärenden...