nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Kundtjänst

Så ska Albert effektivisera kundtjänsten

En assistent som ska göra kundtjänstjobbet effektivare.
Ai:n Albert kan i realtid analysera samtal, hjälpa till att få fram rätt fakta – och fylla i formulär.
– Man kan sitta bakåtlutad och se hur Albert fyller i allt åt en, säger Jimmy Öhlin, teknikchef på Artvise.

  • Annons 1

Artvise pressar konkurrenterna

Ska bli komplett kontaktcenter

Skellefteå-företaget Artvise har fortsatt framgång med sitt kundtjänstsystem för offentlig sektor.
– Vi vinner just nu alla upphandlingar vi är med i, säger vd:n Lars Ögren.
Snart får systemet eget stöd för telefoni och siktet är inställt på fler kundgrupper.

  • Annons 2

SAS missade varannat samtal

Kötider på mer än en timme

SAS inställda flygningar har satt extremt hård press på bokningscentralen. Under torsdagen ringde 14 000 kunder, men bara 8 000 kom fram. Många fick vänta längre än en timme i kö.
Även den tekniska plattformen höll på att krokna under trycket.

  • Annons 3

Fasttv tecknar avtal med One

Avtalet mellan Fasttv och Talkingheads, som ingår i kommunikationskoncernen One Media, omfattar kundtjänst samt ärendehantering. One kommer att hantera inkommande telefonsamtal, brev, fax samt ärenden...