nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Marknadsföring

Ip-Only söker rätt till fulfiber

Fulfiber, finfiber och företagsfiber är tre av tolv ord med fiberanslutning som nätoperatören Ip-Only hoppas få varumärkesskydda.
– Det är en del i vår varumärkesförnyelse, säger kommunikationsdirektör Camila Buzaglo.

  • Annons 1

Stopp för Google-annonser i mobilen?

Enligt Financial Times planerar minst en stor operatör att blockera Googles annonser hos sina kunder. Tanken är att ett hårt slag mot Google ska få sökjätten att dela med sig av intäkterna.

  • Annons 2

  • Native 1

  • Annons 3

Telepo kopplar varumärken till uc

Telepo har inlett ett samarbete med Linja Design i syfte att erbjuda sina kunder varumärkesanpassade gränssnitt för uc-plattformen Business Communication Solutions. Tre nivåer av anpassning erbjuds beroende på behov och önskemål.

Marknadsföring i mobilen vinner mark

Marknadsföringsbolaget More presenterar nu en undersökning om användarnas inställning till reklam i mobilen, något som spås en kraftig tillväxt, och resultatet är ganska positivt. Medan 60 procent av de tillfrågade upplever tv-reklam som påträngande är motsvarande siffra 20 procent för mobiltelefonen. Koppling till nyttotjänster är dock en förutsättning.

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här