nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Artvise plockar kommunaffärer

Artvise kundtjänst-plattform är helt inriktad på att hantera offentliga verksamheters krav och behov. I augusti har man vunnit två kommunala affärer.

  • Artikel annons 1

Senaste månaden Artvise vunnit två kommunaffärer med sin kundtjänstplattform Artvise Kundtjänst. Det är Tierps och Gävle kommun som skrivit på avtal för plattformen.

– Artvise Kundtjänst är superenkelt och snabbt att använda i vår operativa kundtjänst vilket är ett måste då vi behöver hålla korta svars- och ledtider. Systemet är lättöverskådligt och användarvänligt med både en smart klient för de som jobbar hela tiden i kundtjänsten kompletterat med en enklare webblösning för handläggare och de som är sällananvändare säger Anneli Nilsson, kundtjänstchef på Gävle kommun.

Artvise plattform skapar ett gränssnitt för integration med verksamhetssystem och diarier. På så sätt ska växelmedarbetare och handläggare få tillgång till all information i samma system. Inkommande ärenden, frågor, mejl fördelas automatiskt till rätt förvaltning eller eller handläggningsgrupp. Målet är samarbete mellan olika avdelningar inom den kommunala organisationen och ökad effektivitet.

Artvise riktar enbart in sig på den offentliga verksamheter och har så gjort sedan starten för fem år sedan.

– Historiskt har vi alltid jobbat mot offentlig sektorn och har därför goda verksamhetskunskapen om deras vardag, därför har vi kunnat ta fram en programvara som är specifikt utvecklad för att stödja deras krav och behov, berättar Lars Ögren, vd på Artvise.

  • Annons 3

Fler nyheter

Bodens datacentersuccé lockar

De lyckade datacenteretableringarna i Boden har lockat finfrämmande. Nu har en delegation från Spanien varit på besök för att försöka lära sig mer.
– Det här visar att Boden är en global spelare, säger kommunalrådet Claes Nordmark.

  • Annons 4

Enghouse-chefen lämnar – startar eget bolag

Enghouse Interactives chef Michael Stubbing lämnar företaget. Efter mer än ett decennium på bygget är det dags för nya utmaningar.
– Det har varit fantastiskt lärorikt och utvecklande, säger han till Telekom idag.

IP Soft:s chatbot prisas i ny studie

”En idealisk lösning med avancerade funktioner”. Så beskrivs IP Softs Amelia i en ny undersökning av chatbotar.
– Vi är hedrade att bli omnämnda som ledare, säger Chetan Dube, vd för företaget.