nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Assemblin förlänger med Telenor

Assemblins svenska verksamhet förlänger avtalet med Telenor Företag för mobilsurf och växelfunktioner till 4 600 medarbetare.

  • Artikel annons 1

Det nya avtalet ligger över två plus ett år och gäller leverans av den molnbaserade växeln Telenor One med både mobilsurf och mobila växelfunktioner till Assemblins 4600 medarbetare i Sverige.

Enligt Mats Lundquist, cio på Assemblin, är förlängningen naturlig eftersom de är nöjda med kvaliteten på leveranserna.

– Med 4 600 medarbetare på cirka 80 orter i Sverige är Assemblin extremt beroende av väldigt hög kvalitet på både tal och data. Jag skulle säga att en stabil tjänst är affärskritisk för oss och här levererar verkligen Telenor, säger han i ett uttalande.

Assemblin är en installations- och servicepartner som utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation i miljöer som kontor, shoppingcenter och industrier.

  • Annons 3

Fler nyheter

Box presenterar ny tjänst

Lagra din data var du vill – utan att det påverkar användarupplevelsen. Nu har molnföretaget Box lanserat sin nya tjänst.
– Med Box Zones får företaget det bästa av två världar, säger Jeetu Patel, produktchef på företaget.

  • Annons 4

Nytt nordiskt samarbete om 5g

Världens första sammanlänkade 5g-region. Under årets nordiska statsministermöte undertecknades en ny avsiktsförklaring.
– Utvecklingen av 5G är på frammarsch och den nordiska regionen ska ligga i framkant i den utvecklingen, säger statsminister Stefan Löven.

Så hanterar Telekom idag GDPR

Arbetet med dataskyddsförordningen, GDPR, har varit intensivt den sista tiden för att vi ska vara klara till den 25 maj. Nu finns alla bitar på plats hos Telekom idag och vår ägare Pauser Media.

Operatörerna: ”Skapas risker för monopolisering”

Konkurrens ger snabb och bred nätutbyggnad. Men i skiftet till 5g finns det stora risker för att enskilda aktörer får osunda fördelar.
– De föreslagna auktionsreglerna för 700 MHz-auktionen är inte konstruerade för att säkerställa hård konkurrens, säger Samuel Skott på Tele2.

Utmanaren: ”Verkligheten har kommit ikapp vår idé”

Ett mobilabonnemang som inte kostar pengar – men där användarna får betala med sin tid.
Det är uppstickaren Wifogs strategi för att kapa till sig marknadsandelar.
– Det här är en affärsmodell man kan använda inom många branscher, säger Peter Håkansson, vd för företaget.