Attendits uc-tjänst får talad hänvisning

Hänvisningssystem Tele365 är Attendits molnbaserade uc-tjänst. Genom ett samarbete med Datatal får den nu nya funktioner.

Attendits uc-tjänst får talad hänvisning

Grunden till Tele365 kommer från Mitel, vilket i det här fallet inte innebär den del som tidigare hette Aastra utan ursprungs-Mitel. Plattformen erbjuder ett brett utbud av funktioner för företagskommunikation. Men det saknas en väsentlig komponent som efterfrågas av många företag på den svenska marknaden, talad hänvisning. Det avhjälper Attendit nu ett drygt halvår efter lanseringen av Tele365 genom ett samarbete med Datatal. Deras hänvisningssystem Flexi Presentity inkluderas nu i tjänstesviten med lansering i månadsskiftet mars/april.

De båda företagen har sedan tidigare haft ett partnerskap när det gäller kundplacerade telefonilösningar så att de nu väljer att samarbeta även kring molntjänster är inte så förvånande.

Förutom hänvisningssystemet kommer Datatal också att bidra med sitt tidsbokningssystem Flexi Tid till Tele365. Systemet har många användare inom vårdsektorn där det ger inringande möjlighet att bli uppringda på en vald tid istället för att behöva vänta i telefonkö.

– Det är en mycket intressant produkt som vi ser stor potential i säger Fredrik Thörnberg, försäljnings- och produktchef för telefoni på Attendit.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.