nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Avesta väljer Artvise

Avesta kommun ville ha en enklare och mer flexibel kundtjänstlösning.
Efter en marknadsgenomlysning valde de Artvise som leverantör för kommunens servicecenter.

  • Artikel annons 1

Ett ärendestöd som ska kunna användas av flera olika organisatoriska enheter. Detta med stor flexibilitet samt hög användarvänligt. Kravbilden från en kommun när det kommer till kundservicesystem är spretig.

Man vill ha en lösning som ska kunna användas i samtliga verksamheter – oavsett om det är förskola, vägunderhåll eller bygglovsenheten.

När Avesta kommun var på jakt efter ett nytt kundservicesystem fanns det många viktiga parameterar. Och nu står det klart att det blir Artvise som får leverera sin lösning.

– Vi är mycket glada över att Avesta kommun har valt att satsa på Artvise som IT-stöd för deras ärendehantering, säger Lars Ögren, vd på Artvise.

Taggar:

  • Annons 3

Fler nyheter

Bodens datacentersuccé lockar

De lyckade datacenteretableringarna i Boden har lockat finfrämmande. Nu har en delegation från Spanien varit på besök för att försöka lära sig mer.
– Det här visar att Boden är en global spelare, säger kommunalrådet Claes Nordmark.

  • Annons 4

Enghouse-chefen lämnar – startar eget bolag

Enghouse Interactives chef Michael Stubbing lämnar företaget. Efter mer än ett decennium på bygget är det dags för nya utmaningar.
– Det har varit fantastiskt lärorikt och utvecklande, säger han till Telekom idag.

IP Soft:s chatbot prisas i ny studie

”En idealisk lösning med avancerade funktioner”. Så beskrivs IP Softs Amelia i en ny undersökning av chatbotar.
– Vi är hedrade att bli omnämnda som ledare, säger Chetan Dube, vd för företaget.