nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Axfood vässar sitt callcenter

Axfood har uppgraderat sitt callcenter och bland annat fått möjlighet till nöjd kund-index, inspelning och bättre statistik- och rapportfunktioner.

  • Artikel annons 1

Detalj- och partihandelsföretaget Axfood, med verksamheter som Willys och Hemköp, använder Servit som callcenter-leverantör sedan många och år. De nyttjar tjänsten i den interna butikssupporten, it-supporten, medarbetarsupporten och i konsumentkontakter. Nu har de uppgraderat till version 5.5.

– Vi är glada och nöjda över att vi nu har uppgraderat vår callcenter-tjänst så att verksamheten kan utnyttja den fulla funktionaliteten i Servit Ehelpdesk, kommenterar Christian Hjertsson, systemansvarig för telefoni och video hos Axfood.

  • Annons 3

Fler nyheter

HPE ska ta ledningen inom lagring med nya Primera

Deras nya plattform sägs omdefiniera affärskritisk lagring – tack vare industrins mest avancerade ai och maskininlärning.
– Primera är självkörande, självläkande och självoptimerande, säger Stephan Andersson, Sverigechef för hybrid it på HPE, till Telekom idag.

Tieto och Evry går ihop

Analys

It-konsultbolagen Tieto och Evry slår sina påsar ihop. Tillsammans vill de bli en storspelare på den nordiska marknaden för digitalisering.

  • Annons 4

Teknikchefen: ”Varje stad borde ha en CTO”

Möjligheterna är här och tekniken är på plats. Men fortfarande är realisationen av den äkta smarta staden långt borta. Därför efterfrågar Ericssons teknikchef tydligare ledarskap.
– Den smarta staden är inte längre en vision, komersiella 5G system är redan här, säger Erik Ekudden.