nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Cisco vässar med AI

Cisco har implementerat artificiell intelligens i några av deras tjänster. Poängen är att bland annat förutse it-haverier och reducera underhållskostnader.

  • Artikel annons 1

Många företag har idag svårt att rekrytera tillräckligt kompetent it-personal. Med detta i åtanke vill Cisco utnyttja ny teknik i form av artificiell intelligens för att på så vis skapa ett nytt tjänsteutbud. Det handlar om två nya ai-vässade tjänster.

Den första är Cisco Business Critical Services som kan leverera fler möjligheter som analys, automatisering och säkerhet. Med en dos ai kan tjänsterna bidra till att minimera mänskligt fel och se till att optimera produkter. Användare ska kunna reducera komplexitet och kostnad genom automatisering och expandera företagets flexibilitet och transformation genom analyser och maskininlärning med insikter som prioriterar infrastruktur och applikationer.

Den andra är Cisco High Value Services som tjänar till att stödja organisationer att bättre utnyttja avancerad programvara, lösningar och nätverk. Portföljen innehåller produktsupporttjänster som analys, expertis och skalbarhet för att leverera mer proaktiva och förutseende tjänster. Det som innefattas av ai-förbättringar är programvarusupport, lösningsstöd och nätverkssupport.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Ny trend ger bättre koll på kunden

Det går att effektivisera sin företagstelefoni med en kontaktcenterlösning. Telekom idag kikar lite närmare på trenden som nått nyblivna telefonimästaren Sandvikens kommun och norska Elkjøp, där svenska Elgiganten ingår.

Telias köp ska pressa Telenor

Ett förvärv som ska stärka Telias närvaro i Norge.
Telekomjätten gjorde i somras upp med TDC om att köpa deras norska verksamhet.
Ett köp som ger stora möjligheter på marknaden.