nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

De kan vinna SM i telefoni

Den 22 januari är det dags för prisutdelning i SM i telefoni. Men redan nu har kategorier och nominerade företag presenterats. Och de nominerade är....

  • Artikel annons 1

Prisutdelningen i SM i telefoni sker den 22 januari i Stockholm. I dagarna presenterades de nominerade företagen och organisationerna. Det är Q Survey som står bakom utmärkelsen, och det är företagen själva som nominerar sig.

När man som företag deltar ringer Q Survey görs 50 mystery calls till organisationen under en period på lite mer än sex månader. Samtalen utgör sedan underlaget för vinsten.

De nominerade i kategorin kontaktcenter är:

Klass: Bank

FOREX Bank, Nordnet Bank och SevenDay

Klass: Business to Business
Bisnode, DHL Express och FedEx Express

Klass: Försäkring
Renault Försäkring, Trygg-Hansa Kundservice Personal Lines och Volvia Försäkringar

Klass: Resor & Transport
Birka Cruises, UL och Öresundstågens Bokningssupport

Klass: Medborgarservice
Nacka kommun Kontaktcenter, Sollentuna kommun Kontaktcenter och Upplands-Bro kommun Kundcenter

Klass: Miljö & Energi
Borås Elhandel AB, E.ON Kundsupport och Skellefteå Kraft

Klass: Handel & Support
Klarna, Samsung Support och Svenska PostkodLotteriet

Klass: Upplysning & Information
Lernia Kundservice, .SE Direkt och Svensk Travsport

I kategorin växel finns följande klasser:

Mindre än 1 500 anknytningar
AFA Försäkring, Systembolaget växel och TeliaSonera HK/Coor

Mellan 1 500-4 000 anknytningar
Lantmännen Ekonomisk Förening, SLU och Telenor Sverige

Mellan 4 000-8 000 anknytningar
Uppsala universitet växel, Sörmland landstingsservice och
Landstinget i Värmland Televäxelenheten

Mer än 8 000 anknytningar
Telia 90100/Coor, Vattenfalls Huvudväxeln och Örebro läns landsting

Kommunspecial
Bjurholms kommun, Bodens kommun och Robertsfors kommun

Kommentarer

1 reaktion till “De kan vinna SM i telefoni”

  1. Skallmann skriver:

    Märklig grej. Betalar företagen för att vara med?

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

  • Annons 3

Fler nyheter

Visma tar hjälp av Qtym

Visma har skrivit avtal med Qtym Businesspartner på telefonpassning, växel på distans och kundtjänst för kunderna till Vismas tjänst Advantage.

Bris skaffar chattbot

En chattbot som svarar på frågor ska bli en ny kontaktväg för barn och unga som behöver stöd. Bris lanserar nu sin egen chattbot, Brisbot.

  • Annons 4

Bluetooth 5 är här

Bluetooth Special Interest Group har utannonserat bluetooth 5. Inom två till sex månader kan vi förvänta oss att se den nya tekniken i telefoner och andra enheter.

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här