nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

DGC plockar avtal med Kungsbacka

Det blir DGC som ska leverera kontaktcenter- och växeltjänster till Kungsbacka kommun. Avtalet sträcker sig över 4 år.

  • Artikel annons 1

Totalt rör det sig om 3 000 mobila anknytningar och 500 fasta anknytningar. Kontaktcenterlösningen ska hantera flera kontaktvägar som exempelvis telefon, e-post, sms och sociala medier. Anknytningarna kommer innehålla växelfunktioner som exempelvis hänvisning, kalenderkoppling, röstbrevlåda, linjestatus och integration för Skype för företag.

– Vi fortsätter att vinna kunder inom offentlig sektor. I detta fall ska vi tillgodose Kungsbacka kommuns behov av en modern växel- och kontaktcenterlösning som stödjer kommunens processer inom kundtjänst samt leverera växeltjänster för hela kommunens verksamhet, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd på DGC.

Avtalet sträcker sig över 4 år och beräknas till ett värde på ungefär 7 miljoner kronor.

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Förändrar världen med teknik

Tietos innovationschef tror på att kunskapsöverföring och utbildning kan göra både företag och samhälle mer jämlika och på så vis även mer effektiva och framgångsrika. Och att proppen till utveckling ofta sitter högst upp.

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här