nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

DGC plockar avtal med Kungsbacka

Det blir DGC som ska leverera kontaktcenter- och växeltjänster till Kungsbacka kommun. Avtalet sträcker sig över 4 år.

  • Artikel annons 1

Totalt rör det sig om 3 000 mobila anknytningar och 500 fasta anknytningar. Kontaktcenterlösningen ska hantera flera kontaktvägar som exempelvis telefon, e-post, sms och sociala medier. Anknytningarna kommer innehålla växelfunktioner som exempelvis hänvisning, kalenderkoppling, röstbrevlåda, linjestatus och integration för Skype för företag.

– Vi fortsätter att vinna kunder inom offentlig sektor. I detta fall ska vi tillgodose Kungsbacka kommuns behov av en modern växel- och kontaktcenterlösning som stödjer kommunens processer inom kundtjänst samt leverera växeltjänster för hela kommunens verksamhet, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd på DGC.

Avtalet sträcker sig över 4 år och beräknas till ett värde på ungefär 7 miljoner kronor.

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

  • Annons 3

Fler nyheter

Toshiba blir fyra

Elektronikbjässen Toshiba annonserar att verksamheten delas upp i fyra områden som vart och ett blir fyra dotterbolag.

  • Annons 4

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här