Mats Johansson må vara ny försäljningsdirektör men han är inte en nykomling på Dialect. De fyra senaste åren har han nämligen arbetat som regionchef på Dialect region mitt som bland annat inkluderar Mälardalen, Gävle och Uppsala. Innan detta var han egenföretagare och drev Dialect i Södetälje.
Egna tjänster i fokus
– Självklart kommer jag dagligen säkerställa att vi ska nå våra försäljningsmål. Förutom det vill jag skapa ännu tydligare och mer effektiva säljkanaler för Dialect. Jag vill öka försäljningen på våra egna Dialecttjänster så att vi blir ett förstahandsval för hela Sveriges företagare i sme-segmentet när det gäller val av kommunikationslösning, säger Mats Johnsson.
Kajsa Lundfall, tidigare försäljningschef, gick i somras över till en konsultroll inom Dialect där hon i framtiden kommer driva interna projekt inom kedjan.
Fördel med erfarenhet
Processen att hitta en ersättare har pågått i 4–5 månader.
– Jag är väldigt glad över att Mats Johnsson kliver på som försäljningsdirektör. Det är en stor fördel om man har en historik inom företaget redan sedan tidigare. Mats har en bred kunskap om Dialect, vår affär och är en mycket bra ledare, säger John Rydberg, vd för Dialect.