Dialect har flera nöjda kunder än Stjärnafyrkant. Det visar statistik som analysföretaget Custice tagit fram. Deras kundnöjdhets-index mäter variabler som kompetens, pris, relation, service och tillgänglighet.
Dialect har fler nöjda kunder när det gäller kompetens, relation, service och tillgänglighet. Stjärnafyrkants kunder är dock något nöjdare med priset. Den största skillnaden kan man se mellan service och tillgänglighet där Dialect tar hem matchen. Kunderna hos båda partnerna är mest nöjda med kompetensen, 75 procent hos Dialect och 73 procent hos Stjärnafyrkant.
Statistiken baserar sig på intervjuer med beslutsfattare som ombads ranka sin operatörsrelation på en skala från ett till em. En nöjd kund definierar Custice som en 4:a eller 5:a. Totalt har 15 000 intervjuer genomförts med beslutsfattare på företag i hela Sverige mellan 2011 och 2013.
(klickbar bild)