nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Drevenlid digital chef på Tieto

Tieto storsatsar på digitala upplevelser och hämtar därför Alexandra Drevenlid från Tele2.

  • Artikel annons 1

Alexandra Drevenlid kommer från och med den 1 oktober arbeta som digital chef på Tieto. Hon kommer att jobba med företagets externa och interna digitalisering samt stödja Tietos strategiska mål med att hjälpa kunder att modernisera sina affärsverksamheter.

– Alexandra tar med sig över 20 års erfarenhet från att jobba i skärningspunkten mellan teknik och kundupplevelser. Jag är mycket nöjd med att hon nu ansluter till oss för att ytterligare förbättra våra kunders upplevelse av Tietos digitala tjänster och tillhörande initiativ kring innovation, skriver Kimmo Alkio, VD och koncernchef på Tieto, i ett pressmeddelande.

Alexandra Drevenlid kommer närmast från tele2 där hon haft en tjänst som IT- och teknikdirektör.

  • Annons 3

Fler nyheter

Robot ska ge 18-åringar sanningen om värnplikt

Nya värnplikten omfattar nästan alla 18-åringar. Men få ungdomar vet vad det innebär – därför har Rekryteringsmyndigheten anställt en informationsrobot.
– Förutom att bena ut och förklara missförstånd svarar Värnpliktsboten på alla praktiska frågor som rör mönstring och värnplikt, säger Sofie Engström på myndigheten,

  • Annons 4

Ny mobilitetstjänst testas i Göteborg

Digitalisering för att underlätta resandet för göteborgare.
Under en månad kommer Västtrafik och Göteborgs Stads Parkering genomföra ett mobilitetstest. Syftet är att få ”kunder” att börja kombinera färdsätt.

Telavox fem bästa knep – så vinns en telekomupphandling

Rätt research, ifrågasätta behov samt ”testväxlar”.
Det är några av knepen som Telavox anser är det bästa sättet att visa upp sina telekomlösningar på.
– Min största allergi är de som baserar en upphandling på ett 15 år gammalt Excelark, säger Viktor Sandgren på Telavox.