nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Facebooks samarbetsverktyg kniper jättekund

Workplace blir allt mer populärt. Facebooks verktyg har fått en ny jättekund.

  • Artikel annons 1

Nästa nummer av Telekom idag kommer ut den 1 november. Temat är samarbetsverktyg och Facebook Workplace är ett av de mer använda.

I ett nytt blogginlägg från jätten meddelas nu att över 14 000 företag anslutit sig till tjänsten. Det senaste att ansluta sig är Walmart, den stora amerikanska varuhuskedjan som har 2,3 miljoner anställda.

Facebook berättar att Walmart ska använda verktyget till att dela med sig av bra skyltningar, chatta med varandra och informera de anställda. Eftersom verktyget har en översättningsfunktion räknar Walmart med bättre samarbete mellan anställda med olika språk.

Taggar:

  • Annons 3

Fler nyheter

Box presenterar ny tjänst

Lagra din data var du vill – utan att det påverkar användarupplevelsen. Nu har molnföretaget Box lanserat sin nya tjänst.
– Med Box Zones får företaget det bästa av två världar, säger Jeetu Patel, produktchef på företaget.

  • Annons 4

Nytt nordiskt samarbete om 5g

Världens första sammanlänkade 5g-region. Under årets nordiska statsministermöte undertecknades en ny avsiktsförklaring.
– Utvecklingen av 5G är på frammarsch och den nordiska regionen ska ligga i framkant i den utvecklingen, säger statsminister Stefan Löven.

Så hanterar Telekom idag GDPR

Arbetet med dataskyddsförordningen, GDPR, har varit intensivt den sista tiden för att vi ska vara klara till den 25 maj. Nu finns alla bitar på plats hos Telekom idag och vår ägare Pauser Media.

Operatörerna: ”Skapas risker för monopolisering”

Konkurrens ger snabb och bred nätutbyggnad. Men i skiftet till 5g finns det stora risker för att enskilda aktörer får osunda fördelar.
– De föreslagna auktionsreglerna för 700 MHz-auktionen är inte konstruerade för att säkerställa hård konkurrens, säger Samuel Skott på Tele2.

Utmanaren: ”Verkligheten har kommit ikapp vår idé”

Ett mobilabonnemang som inte kostar pengar – men där användarna får betala med sin tid.
Det är uppstickaren Wifogs strategi för att kapa till sig marknadsandelar.
– Det här är en affärsmodell man kan använda inom många branscher, säger Peter Håkansson, vd för företaget.