nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Fackförbund väljer Icentrex

HRH väljer att modernisera sin växellösning och väljer Icentrex som ny leverantör.

  • Artikel annons 1

HRF, tidigare Hotell- och restaurangfacket, har fram till och nu haft en traditionell växel med eget kontaktcenter som länge upplevts komplicerad att administrera. I och med att HRF finns utspridda på åtta olika orter i landet ställs det krav på att lösningen ska vara enkel att hantera samt möjligheter för platsoberoende samarbete.

Med valet av Icentrex molnlösning hoppas HRF kunna modernisera med flexibilitet i åtanke.  

– Vi har fått känslan och uppfattningen att Icentrex är en leverantör som står på tå och ligger i framkant att driva utvecklingen, säger Martin Hedman, it-chef på förbundet.

Från Icentrex sida hoppas man kunna erbjuda en driftsäker kommunikations- och samarbetslösning.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Ny trend ger bättre koll på kunden

Det går att effektivisera sin företagstelefoni med en kontaktcenterlösning. Telekom idag kikar lite närmare på trenden som nått nyblivna telefonimästaren Sandvikens kommun och norska Elkjøp, där svenska Elgiganten ingår.

Telias köp ska pressa Telenor

Ett förvärv som ska stärka Telias närvaro i Norge.
Telekomjätten gjorde i somras upp med TDC om att köpa deras norska verksamhet.
Ett köp som ger stora möjligheter på marknaden.