nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Företagare missar poängen med mobilitet

En tredjedel av alla företag missar att investera i mobil teknik som kan göra dem mer effektiva. Det visar en rapport från SOTI.

  • Artikel annons 1

Trots att antalet mobila kommunikationsenheter stadigt ökar missar ännu många företag poängen med att utnyttja potentialen med mobila enheter för anställda. 31 procent av alla företag riskerar idag att tappa konkurrenskraft när man inte gör rätt investeringar i mobil teknik. Bland annat för att göra medarbetares arbetstid mer flexibel, göra det möjligt med hemmakontor och möten och konferenser på distans.

Det visar en studie framtagen av Arlington Research på uppdrag av innovationsföretaget SOTI.

I undersökningen har 1 300 anställda från företag med över 50 anställda i Australien, Brasilien, Kanada, Tyskland, Storbritannien, USA samt Sverige intervjuats runt frågor om mobilitet inom företaget. Över hälften, 52 procent, av de tillfrågade i Sverige uppgav att deras chefer är för upptagna med annat för att bry sig om mobil teknik.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Får miljonkontrakt för smart IoT-lösning

Snart kommer offentliga toaletter att vara uppkopplade. Finska IoT-tillverkaren Haltian har fått miljonorder för över 100 000 enheter.
Deras lösning ska spara pengar och påverka vilka shoppingcentrum vi väljer.

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här