nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Företagare missar poängen med mobilitet

En tredjedel av alla företag missar att investera i mobil teknik som kan göra dem mer effektiva. Det visar en rapport från SOTI.

  • Artikel annons 1

Trots att antalet mobila kommunikationsenheter stadigt ökar missar ännu många företag poängen med att utnyttja potentialen med mobila enheter för anställda. 31 procent av alla företag riskerar idag att tappa konkurrenskraft när man inte gör rätt investeringar i mobil teknik. Bland annat för att göra medarbetares arbetstid mer flexibel, göra det möjligt med hemmakontor och möten och konferenser på distans.

Det visar en studie framtagen av Arlington Research på uppdrag av innovationsföretaget SOTI.

I undersökningen har 1 300 anställda från företag med över 50 anställda i Australien, Brasilien, Kanada, Tyskland, Storbritannien, USA samt Sverige intervjuats runt frågor om mobilitet inom företaget. Över hälften, 52 procent, av de tillfrågade i Sverige uppgav att deras chefer är för upptagna med annat för att bry sig om mobil teknik.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

”Data är den nya globala valutan”

En rejäl kapitalinjektion och medel för fortsatt tillväxt.
Snowflake har i en finansieringsrunda fått in 450 miljoner dollar.
– Det nya kapitalet innebär att vi kan växa snabbare, säger Denise Person, marknadschef på företaget.