nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Företagare missar poängen med mobilitet

En tredjedel av alla företag missar att investera i mobil teknik som kan göra dem mer effektiva. Det visar en rapport från SOTI.

  • Artikel annons 1

Trots att antalet mobila kommunikationsenheter stadigt ökar missar ännu många företag poängen med att utnyttja potentialen med mobila enheter för anställda. 31 procent av alla företag riskerar idag att tappa konkurrenskraft när man inte gör rätt investeringar i mobil teknik. Bland annat för att göra medarbetares arbetstid mer flexibel, göra det möjligt med hemmakontor och möten och konferenser på distans.

Det visar en studie framtagen av Arlington Research på uppdrag av innovationsföretaget SOTI.

I undersökningen har 1 300 anställda från företag med över 50 anställda i Australien, Brasilien, Kanada, Tyskland, Storbritannien, USA samt Sverige intervjuats runt frågor om mobilitet inom företaget. Över hälften, 52 procent, av de tillfrågade i Sverige uppgav att deras chefer är för upptagna med annat för att bry sig om mobil teknik.

  • Annons 3

Fler nyheter

Här i labbet skapas Jabra-ljudet

Jabras motto är att vara ledande inom ljud. Telekom idag har besökt koncernens ljudlabb där framtidens produkter forskas fram – och vi har fått känna på både absolut tysthet och massiva störningsljud.

  • Annons 4

EQT:s nya spelare siktar på topp-platsen

IP Only Enterprise är en ny toppspelare på företagsmarknaden. Målet för sammanslagningen mellan IP Only och DGC: att passera Telia i nya marknadsandelar. Telekom idag träffade bolaget för att höra hur det ska gå till.