Förvärvar i Dalarna

Affärer Personlig Svarsservice har gjort klart med förvärvet av Gagnef Telefonanpassning och får ett stort tillskott av kunder på köpet.

Enligt Richard Ahnell, vd på stockholmsbaserade Personlig Svarsservice, har det sedan en tid funnits planer på att hitta ett bra komplement till företagets affärserbjudande. Och nu är det alltså klart med förvärvet av Gagnef Telefonanpassning.

– De har bra bokningskunder inom framför allt hälso- och sjukvårdsbranschen vilket vi tycker är en intressant sektor. Dessutom har vi knutit till oss bra och erfarna medarbetare genom förvärvet, säger han.

En av orsakerna till förvärvet är att de två företagen liknar varandra på många sätt. enligt Richard Ahnell utgår affärsmodellen hos Gagnef Telefonanpassning från ett nära personligt bemötande och snabba svarstider. Faktorer som värderas starkt hos Personlig Svarsservice.

Efter förvärvet består den gemensamma kundbasen av närmare 750 kunder, varav 150 som tillförs via Gagnef. Antalet anställda ökas därmed från 30 till 35.

Hur påverkas kontoret och de anställda i Borlänge?

– De fem nya medarbetarna kommer att jobba kvar i Borlänge och är redan migrerade i samma system som våra telefonister i Stockholm. Så vi har fått ett lokalkontor i Dalarna!

Värdet på affären vill dock inte Richard Ahnell gå in på. Tanken är nämligen att Personlig Svarsservice vill växa ännu mer och undersöker möjligheter med fler förvärv under den närmaste framtiden.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.