nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Freddy är Saas-världens första ”omnibot”

En ”omnipotent” ai som ska se till att ge företag en skjuts i försäljning.
Freschworks har nu lanserat en ny bot som ska se till att effektivisera kund- och supportärenden.

  • Artikel annons 1

Förbättrad försäljning, bättre marknadsföring och support. Under evenemangenet Refresh 18 lanserade Freshworks sin senaste skapelse, omniboten Freddy.

Ai-motorn ska leverera Googles ai-teknik med Google Assistant, och genom en kombination av mänskliga och maskinbaserade röstinteraktioner ska den se till att effektivisera alla former av flöden.

– Traditionella ai-plattformar har varit för svåra och komplexa att förstå och implementera. De har inte varit lätta att använda för kunder och deras personal i kundtjänst, vilket har hindrat företag från att dra full nytta av fördelarna med ai. Freddy tar bort komplexiteten och frustrationen för personalen genom att erbjuda kundinformation i rätt tid och omedelbart kunna svara på frågor – när som helst och var som helst kunderna behöver support, säger Girish Mathrubootham, Freshworks grundare och vd.

Går att träna som en hund

Utseendemässigt ser Freddy ut som en tecknad hund och enligt Freshworks har den tränats för att göra livet enklare både för personal och slutkunder. Vidare är ai:n programvaruoberoende och en av tankarna är att den ska hjälpa kunder att själva lösa sina ärenden.

Den nya omniboten finns i alla kundengagemangsprodukter från företaget och ska hela tiden lära sig av kundinteraktion inom marknadsföring, försäljning och support. Freddy kan svara på vanliga frågor i e-post, chatt, röstsamtal och även på sociala medier, med lämpligt innehåll från kundens kunskapsbas. Det gör att sälj- och supportteamen kan fokusera på mer komplexa och värdeskapande frågor.

Enligt Freshworks är Freddy Saas-industrins första omnibot, och den kan hjälpa till att felsöka via kundens valda kanal: röst, chatt, e-post eller text. I de fall Freddy inte klarar av att lösa uppgiften – så skickas det vidare till den mänskliga supporten.

Taggar:

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Så blir Net1 under Teracom

I mars införlivades Net1 i Teracom och Maria Sandgren tog över som vd.
Nu avslöjar hon vilken väg företaget sak gå framöver.
– Vi har börjat titta på hur vi framöver kan bygga ut vårt mobilnät, säger hon.

De här samarbetsverktygen använder vi

Under torsdagen gick Telekom idag-konferensen Connect19 av stapeln. Fokus var den digitala arbetsplatsen och collaboration. Men hur ser det ut i verkligheten?
Vi ställde frågan om vilket samarbetsverktyg som användes till konferensdeltagarna.