nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Glocalnet får pris för reklamkampanj

Glocalnet har vunnit första pris i reklamtävlingen 100-wattaren. Tävlingen belönar kreativ reklam som har hög effekt. Det är den framgångsrika kampanjen "Inte lika lågt som Glocalnet" som lett fram till priset.

  • Artikel annons 1

Glocalnet belönades i konsumentkategorin tillsammans med reklambyrån Garbergs som skapat kampanjen ”Inte lika lågt som Glocalnet”.

– Med begreppet ”lägre än Glocalnet” har vi nått ut med vårt kundlöfte om lägre priser till stora delar av folkhemmet. Kampanjen har gjort att Glocalnet, med en betydligt lägre share of spend jämfört med våra huvudkonkurrenter, lyckats bli den tredje mest välkända bredbandsleverantören och en av den snabbast växande operatörerna i landet, säger Martin Tivéus, marknadschef på Glocalnet.

Bakom priset, som delas ut för sextonde gången, står Sveriges Annonsörer och Dagens Industri. I motiveringen heter det bland annat: ”Här har vi en uppstickare som plockat marknadsandelar från betydligt större och mer resursstarka aktörer på samma marknad.”

Taggar:,

  • Annons 3

Fler nyheter

Bodens datacentersuccé lockar

De lyckade datacenteretableringarna i Boden har lockat finfrämmande. Nu har en delegation från Spanien varit på besök för att försöka lära sig mer.
– Det här visar att Boden är en global spelare, säger kommunalrådet Claes Nordmark.

  • Annons 4

Enghouse-chefen lämnar – startar eget bolag

Enghouse Interactives chef Michael Stubbing lämnar företaget. Efter mer än ett decennium på bygget är det dags för nya utmaningar.
– Det har varit fantastiskt lärorikt och utvecklande, säger han till Telekom idag.