Glocalnet får pris för reklamkampanj

Glocalnet har vunnit första pris i reklamtävlingen 100-wattaren. Tävlingen belönar kreativ reklam som har hög effekt. Det är den framgångsrika kampanjen "Inte lika lågt som Glocalnet" som lett fram till priset.

Glocalnet belönades i konsumentkategorin tillsammans med reklambyrån Garbergs som skapat kampanjen ”Inte lika lågt som Glocalnet”.

– Med begreppet ”lägre än Glocalnet” har vi nått ut med vårt kundlöfte om lägre priser till stora delar av folkhemmet. Kampanjen har gjort att Glocalnet, med en betydligt lägre share of spend jämfört med våra huvudkonkurrenter, lyckats bli den tredje mest välkända bredbandsleverantören och en av den snabbast växande operatörerna i landet, säger Martin Tivéus, marknadschef på Glocalnet.

Bakom priset, som delas ut för sextonde gången, står Sveriges Annonsörer och Dagens Industri. I motiveringen heter det bland annat: ”Här har vi en uppstickare som plockat marknadsandelar från betydligt större och mer resursstarka aktörer på samma marknad.”

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.