Hallå där… Susanna Reppling ny chef för Insight Nordics

Bransch Susanna Reppling går efter en period som Sverigechef för Interroute till en ny befattning som högsta höns på Insights Nordics.

Hallå där… Susanna Reppling ny chef för Insight Nordics

Vad fick dig att ta jobbet?
– Jag kommer från den här branschen, så Insight har alltid funnits för mig. De har ett gott rykte och för mig har de alltid varit en professionell organisation. Nu sökte de någon som skulle leda deras utveckling, från traditionell återförsäljare av hårdvara och mjukvara– till att börja med tjänster. Insight har tagit positionen att de ska bli partners till sina kunder och det ska bli jättespännande att få vara med och bygga upp den verksamheten i norden, säger Susanna Reppling.

Och vad kan du bidra med där?
– Dels att jag varit med och gjort omställningen tidigare med både Microsoft och nu senast på Interroute. Jag har erfarenheterna av att ha gjort resan. Men sen spelar även min bakgrund in – min kompetens är bland annat avancerad tjänsteförsäljning.

Vad tar du med dig från Interroute-tiden?
– Vetskapen om att en sådan här förändring genomsyrar hela företaget. Att alla delar måste finnas på plats samtidigt. Alla hjul, från produktutbud, affärs- och leveransmodeller – till organisation måste snurra i samma riktning. Synen på helhetsperspektivet är något jag tar med mig.

Är det stora skillnader mellan chefsrollen på Interroute och det du ska göra nu?
– Nej, det skulle jag inte säga. Det är helt olika branscher – men i grund och botten lika. Det är starka spelare i ett traditionellt hänseende – som måste växa ut in i det nya.

Vad har du för förväntningar?
– Jag tjuvstartade en vecka tidigare och började i måndags. Förväntningarna har uppfyllts och bekräftat den bild jag hade sedan tidigare. Den här veckan har jag tillbringat med att lära känna teamet och det som slagit mig är vilken stark vilja och ambitionsnivå det finns i företaget. Både lokalt och i hela organisationen. 

Vad ska Insight förbättra för att fortsätt vara en stark spelare i förändringen?
– Det handlar nog om självbild. Man ser framför sig den starka position man vill ha – men har även en tydlig perception över vad man är. Den största utmaningen blir att man måste börja se sig själv på ett nytt sätt. Just i övergångsperioder kan det bli identitetskriser i bolag, och ju starkare märke man har desto svårare är det att repositionera sig. För Insight är det så, det är ett gediget starkt företag och därför måste man utmana sin självbild – se och tydliggöra sin bredd, säger Susanna Reppling.

.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.