nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Headset för att trivas i öppna landskap

Jabra Evolve 75 är ett nytt, trådlöst, headset med fokus på funktioner för öppna kontorslandskap.

  • Artikel annons 1

Bland funktionerna kan man bland annat hitta bullerdämpning med brusreducering och stör ej-lampa. Headsetet har också dubbel bluetooth-anslutning så att det går att vara ansluten till exempelvis en dator och en mobiltelefon samtidigt.

– Syftet med öppna kontorslandskap är att främja samarbetet och förbättra kommunikationen bland medarbetarna. Men trots deras många fördelar har de blivit orsak till problem och missnöjda medarbetare, säger Holger Reisinger, chef för företagslösningar på Jabra.

Headsetet har certifierats för Skype för företag, Cisco och andra uc-plattformar med särskilt fokus på användning i öppna kontorslandskap.

Det rekommenderade priset är cirka 3 790 kronor inklusive ett laddningsstativ eller 3 170 kronor utan stativ.

Taggar:,

  • Annons 3

Fler nyheter

Box presenterar ny tjänst

Lagra din data var du vill – utan att det påverkar användarupplevelsen. Nu har molnföretaget Box lanserat sin nya tjänst.
– Med Box Zones får företaget det bästa av två världar, säger Jeetu Patel, produktchef på företaget.

  • Annons 4

Nytt nordiskt samarbete om 5g

Världens första sammanlänkade 5g-region. Under årets nordiska statsministermöte undertecknades en ny avsiktsförklaring.
– Utvecklingen av 5G är på frammarsch och den nordiska regionen ska ligga i framkant i den utvecklingen, säger statsminister Stefan Löven.

Så hanterar Telekom idag GDPR

Arbetet med dataskyddsförordningen, GDPR, har varit intensivt den sista tiden för att vi ska vara klara till den 25 maj. Nu finns alla bitar på plats hos Telekom idag och vår ägare Pauser Media.

Operatörerna: ”Skapas risker för monopolisering”

Konkurrens ger snabb och bred nätutbyggnad. Men i skiftet till 5g finns det stora risker för att enskilda aktörer får osunda fördelar.
– De föreslagna auktionsreglerna för 700 MHz-auktionen är inte konstruerade för att säkerställa hård konkurrens, säger Samuel Skott på Tele2.

Utmanaren: ”Verkligheten har kommit ikapp vår idé”

Ett mobilabonnemang som inte kostar pengar – men där användarna får betala med sin tid.
Det är uppstickaren Wifogs strategi för att kapa till sig marknadsandelar.
– Det här är en affärsmodell man kan använda inom många branscher, säger Peter Håkansson, vd för företaget.