nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Holidayphone lägger kundtjänsten i molnet

En snabb tillväxt och större kundbas fick Holidayphone att bygga ut sin kundtjänst med hjälp av Servit.

  • Artikel annons 1

När Holidayphone skulle köpa ny kontaktcenter-lösning föll valet på Servit:s molntjänst Ehelpdesk. Förhoppningen är att multikanalsplattformen ska effektivisera kundtjänsten och att företaget ska få bättre kontroll på samtal.

Holidayphone affärsidé är att tillhandahålla kontaktkort där man erbjuder roamingfria tjänster för mobilsurf samtal och sms.

Med den nya plattformen kommer man även kunna ta fram mer utförlig statistik på supportvolymer från respektive land.

– Vi valde ServIT som leverantör för att de erbjuder en tjänst som passade våra behov bra. Vi har fått ökad flexibilitet och kontroll på vår växande verksamhet, Aubrey Panghulan, Kundtjänstansvarig på Holidayphone.

  • Annons 3

Fler nyheter

Ny trend ger bättre koll på kunden

Det går att effektivisera sin företagstelefoni med en kontaktcenterlösning. Telekom idag kikar lite närmare på trenden som nått nyblivna telefonimästaren Sandvikens kommun och norska Elkjøp, där svenska Elgiganten ingår.

Telias köp ska pressa Telenor

Ett förvärv som ska stärka Telias närvaro i Norge.
Telekomjätten gjorde i somras upp med TDC om att köpa deras norska verksamhet.
Ett köp som ger stora möjligheter på marknaden.

  • Annons 4