nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Holidayphone lägger kundtjänsten i molnet

En snabb tillväxt och större kundbas fick Holidayphone att bygga ut sin kundtjänst med hjälp av Servit.

  • Artikel annons 1

När Holidayphone skulle köpa ny kontaktcenter-lösning föll valet på Servit:s molntjänst Ehelpdesk. Förhoppningen är att multikanalsplattformen ska effektivisera kundtjänsten och att företaget ska få bättre kontroll på samtal.

Holidayphone affärsidé är att tillhandahålla kontaktkort där man erbjuder roamingfria tjänster för mobilsurf samtal och sms.

Med den nya plattformen kommer man även kunna ta fram mer utförlig statistik på supportvolymer från respektive land.

– Vi valde ServIT som leverantör för att de erbjuder en tjänst som passade våra behov bra. Vi har fått ökad flexibilitet och kontroll på vår växande verksamhet, Aubrey Panghulan, Kundtjänstansvarig på Holidayphone.

  • Annons 3

Fler nyheter

EQT:s nya spelare siktar på topp-platsen

IP Only Enterprise är en ny toppspelare på företagsmarknaden. Målet för sammanslagningen mellan IP Only och DGC: att passera Telia i nya marknadsandelar. Telekom idag träffade bolaget för att höra hur det ska gå till.

  • Annons 4