nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Bodil Prising börjar hos Dialect i slutet av juni.

Hon ska sätta fart på Dialects affärer

Dialect rekryterar chefen för Telias butiksnät till den nya posten som affärs- och marknadsdirektör.

  • Artikel annons 1

Det blir Bodil Prising som kommer att fylla den nyinrättade tjänsten som affärs- och marknadsdirektör hos Dialect. I den rollen ska hon arbeta med att vidareutveckla Dialect-kedjans kunderbjudande. Bodil Prising kommer närmast från Telia där hon drivit operatörens butikskedja.

– Hon är helt rätt person att utveckla vår produktportfölj och Dialects varumärke i enlighet med vår nya strategi. Hennes kompetens och erfarenhet kommer att tillföra mycket till Dialect, säger John Rydberg, VD och koncernchef på Dialect.

Bodil Prising tillträder sin nya tjänst i slutet av juni.

  • Annons 3

Fler nyheter

Box presenterar ny tjänst

Lagra din data var du vill – utan att det påverkar användarupplevelsen. Nu har molnföretaget Box lanserat sin nya tjänst.
– Med Box Zones får företaget det bästa av två världar, säger Jeetu Patel, produktchef på företaget.

  • Annons 4

Nytt nordiskt samarbete om 5g

Världens första sammanlänkade 5g-region. Under årets nordiska statsministermöte undertecknades en ny avsiktsförklaring.
– Utvecklingen av 5G är på frammarsch och den nordiska regionen ska ligga i framkant i den utvecklingen, säger statsminister Stefan Löven.

Så hanterar Telekom idag GDPR

Arbetet med dataskyddsförordningen, GDPR, har varit intensivt den sista tiden för att vi ska vara klara till den 25 maj. Nu finns alla bitar på plats hos Telekom idag och vår ägare Pauser Media.

Operatörerna: ”Skapas risker för monopolisering”

Konkurrens ger snabb och bred nätutbyggnad. Men i skiftet till 5g finns det stora risker för att enskilda aktörer får osunda fördelar.
– De föreslagna auktionsreglerna för 700 MHz-auktionen är inte konstruerade för att säkerställa hård konkurrens, säger Samuel Skott på Tele2.

Utmanaren: ”Verkligheten har kommit ikapp vår idé”

Ett mobilabonnemang som inte kostar pengar – men där användarna får betala med sin tid.
Det är uppstickaren Wifogs strategi för att kapa till sig marknadsandelar.
– Det här är en affärsmodell man kan använda inom många branscher, säger Peter Håkansson, vd för företaget.