nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Hon skapade Seavus nya chatbot: ”Kommer ersätta kundservice”

Seavus Smart Chatbot använder vass ai för att ge slutkunden en mer anpassad intelligent kundservice, likt en personlig digital assistent.
Telekom idag har pratat med kvinnan bakom lösningen – och Marija Nikova tror att den på sikt kan konkurrera ut företagens kundserviceavdelningar.

Du behöver en prenumeration för att läsa vidare.

---- eller ----

Prenumerera på Telekom idag Premium:

Som inloggad prenumerant får du:

  • Dagliga, strategiska nyheter bakom vår betalvägg.
  • En digital kunskapsbank med artiklar från arkivet.
  • 6 fullmatade nummer av magasinet Telekom idag, inklusive en e-version.
  • Aktuella erbjudanden och rabatter.

Prenumerera
  • Annons 3

Fler nyheter

Bodens datacentersuccé lockar

De lyckade datacenteretableringarna i Boden har lockat finfrämmande. Nu har en delegation från Spanien varit på besök för att försöka lära sig mer.
– Det här visar att Boden är en global spelare, säger kommunalrådet Claes Nordmark.

  • Annons 4

Enghouse-chefen lämnar – startar eget bolag

Enghouse Interactives chef Michael Stubbing lämnar företaget. Efter mer än ett decennium på bygget är det dags för nya utmaningar.
– Det har varit fantastiskt lärorikt och utvecklande, säger han till Telekom idag.

IP Soft:s chatbot prisas i ny studie

”En idealisk lösning med avancerade funktioner”. Så beskrivs IP Softs Amelia i en ny undersökning av chatbotar.
– Vi är hedrade att bli omnämnda som ledare, säger Chetan Dube, vd för företaget.