Inin har lämnat en avsiktsförklaring om förvärv av Orgspan, som har utvecklat funktioner för social kundservice som minimerar antalet onödiga vidarekopplingar och förbättrar servicegraden. Det är funktioner som Interactive Intelligence planerar att både integrera i sina lösningar och sälja som fristående produkter.
– Deras lösning för social kundservice tillsammans med den molnarkitektur som Orgspan utvecklat kommer vara en viktig del i utvecklingen av vårt framtida erbjudande. Dessutom kommer förvärvet att effektivisera vårt utvecklingsarbete och ge oss tillgång till Orgspans patentansökningar, nuvarande och potentiella kunder, säger Daniel Eisenberg som är Nordenchef på Interactive Intelligence.
Orgspan Select är en lösning som gör det möjligt för kunder att själv söka och visa ett kontaktcenters agentprofiler online utifrån flera olika kriterier. Tanken är att kunden ska kopplas direkt till rätt agent utifrån sitt behov. Orgspan Connect är en företagskatalog som inkluderar fördjupade personprofiler över företagets anställda för att förbättra och effektivisera samarbetet mellan dessa.