Inin vässar social kundtjänst med förvärv

Kontaktcenter Interactive Intelligence är på gång att förvärva Orgspan. Det är funktionerna för social kundservice och molnkommunikation som lockar.

Inin har lämnat en avsiktsförklaring om förvärv av Orgspan, som har utvecklat funktioner för social kundservice som minimerar antalet onödiga vidarekopplingar och förbättrar servicegraden. Det är funktioner som Interactive Intelligence planerar att både integrera i sina lösningar och sälja som fristående produkter.

– Deras lösning för social kundservice tillsammans med den molnarkitektur som Orgspan utvecklat kommer vara en viktig del i utvecklingen av vårt framtida erbjudande. Dessutom kommer förvärvet att effektivisera vårt utvecklingsarbete och ge oss tillgång till Orgspans patentansökningar, nuvarande och potentiella kunder, säger Daniel Eisenberg som är Nordenchef på Interactive Intelligence.

Orgspan Select är en lösning som gör det möjligt för kunder att själv söka och visa ett kontaktcenters agentprofiler online utifrån flera olika kriterier. Tanken är att kunden ska kopplas direkt till rätt agent utifrån sitt behov. Orgspan Connect är en företagskatalog som inkluderar fördjupade personprofiler över företagets anställda för att förbättra och effektivisera samarbetet mellan dessa.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.