nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Inkclub i avtal med Servit

En billigare och mer lätthanterlig kundtjänstlösning – det var vad Inkclub ville uppnå med sitt nya avtal med Servit.

  • Artikel annons 1

Inkclub är ett företag som säljer bläckpatroner, toner och annat kontorsmaterial. Nu har man för sin kundtjänst tecknat avtal med Servit som ska leverera kontaktcentertjänsten Ehelpdesk.

– Vi letade efter ett lite billigare alternativ än tidigare. Förut hade vi en avancerad lösning så vi behövde ha ett lite enklare system dessutom. Det här är ett väldigt fint och avskalat system, säger Sofia Rehn Lundström, kundtjänstansvarig på Inkclub.

Idag är den vanligaste kontaktvägen mejl, men man ska också använda Servits programvaror för att hantera telefoni och sociala medier som Facebook. På sikt tittar man också på chatt.

– Servit är väldigt lyhörda, snabba och kompetenta och tjänsten utvecklas i takt med våra önskemål, säger Sofia Rehn Lundström.

Den bit man tittar på nu berör främst statistik och uppföljning av ärenden där man nu utvecklar analysmöjligheterna ihop med Servit.

  • Annons 3

Fler nyheter

Robot ska ge 18-åringar sanningen om värnplikt

Nya värnplikten omfattar nästan alla 18-åringar. Men få ungdomar vet vad det innebär – därför har Rekryteringsmyndigheten anställt en informationsrobot.
– Förutom att bena ut och förklara missförstånd svarar Värnpliktsboten på alla praktiska frågor som rör mönstring och värnplikt, säger Sofie Engström på myndigheten,

  • Annons 4

Ny mobilitetstjänst testas i Göteborg

Digitalisering för att underlätta resandet för göteborgare.
Under en månad kommer Västtrafik och Göteborgs Stads Parkering genomföra ett mobilitetstest. Syftet är att få ”kunder” att börja kombinera färdsätt.

Telavox fem bästa knep – så vinns en telekomupphandling

Rätt research, ifrågasätta behov samt ”testväxlar”.
Det är några av knepen som Telavox anser är det bästa sättet att visa upp sina telekomlösningar på.
– Min största allergi är de som baserar en upphandling på ett 15 år gammalt Excelark, säger Viktor Sandgren på Telavox.