nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

inkclub

Inkclub i avtal med Servit

En billigare och mer lätthanterlig kundtjänstlösning – det var vad Inkclub ville uppnå med sitt nya avtal med Servit.

  • Artikel annons 1

Inkclub är ett företag som säljer bläckpatroner, toner och annat kontorsmaterial. Nu har man för sin kundtjänst tecknat avtal med Servit som ska leverera kontaktcentertjänsten Ehelpdesk.

– Vi letade efter ett lite billigare alternativ än tidigare. Förut hade vi en avancerad lösning så vi behövde ha ett lite enklare system dessutom. Det här är ett väldigt fint och avskalat system, säger Sofia Rehn Lundström, kundtjänstansvarig på Inkclub.

Idag är den vanligaste kontaktvägen mejl, men man ska också använda Servits programvaror för att hantera telefoni och sociala medier som Facebook. På sikt tittar man också på chatt.

– Servit är väldigt lyhörda, snabba och kompetenta och tjänsten utvecklas i takt med våra önskemål, säger Sofia Rehn Lundström.

Den bit man tittar på nu berör främst statistik och uppföljning av ärenden där man nu utvecklar analysmöjligheterna ihop med Servit.

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

  • Annons 3

Fler nyheter

Toshiba blir fyra

Elektronikbjässen Toshiba annonserar att verksamheten delas upp i fyra områden som vart och ett blir fyra dotterbolag.

  • Annons 4

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här