nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

IPsoft:s chatbot prisas i ny studie

”En idealisk lösning med avancerade funktioner”. Så beskrivs IPsofts Amelia i en ny undersökning av chatbotar.
– Vi är hedrade att bli omnämnda som ledare, säger Chetan Dube, vd för företaget.

  • Artikel annons 1

år en riktigt fin utmärkelse. De omnämns som ledare inom området där åtta framstående bolag ingått. I utvärderingen av företagets chatbot Amelia ansågs det att IPsofts lösning hade den mest robusta, it-anpassade chatbotsfunktionerna samt den bästa passaformen för företag som vill satsa på kognitiv teknik. Inga dåliga vitsord.

Själva utvärderingen baserades på tio olika kriterier där bland annat arbetsflöden, språk, avsiktsmodeller och integrationer var viktiga delar – och saker som skiljde de olika chatbotslösningarna åt.
”Med sin arbetsflödesautomatisering och aktiva språkutvecklingsfunktioner erbjuder IPsoft en idealisk lösning för dem som letar efter avancerade funktioner som att till exempel skapa arbetsflöden för mer sofistikerade helpdeskinteraktioner”, skriver Forrester Research i sin utvärdering.

Fotnot: De tio kriterierna i Forrester New Wave Standalone Chatbots for IT Operations var: Chatbotsinlärning, charbotautomatisering, arkitektur och integrationer, chatbotberedskap, utveckling och verktyg, utveckling och säkerhet, bothantering, leverantörspositionering, roadmap och marknadsinriktning.
Läs mer om utvärderingen här (obs kräver inloggning).

Taggar:,

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4