nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Ivanti lanserar ai-driven medarbetare

En intelligent molntjänstapplikation med tillhörande hubb, baserad på ai-teknik, ska förbättra och effektivisera kundservicen.

  • Artikel annons 1

Under de kommande åren kommer intelligenta applikationer, som är baserade på artificiell intelligens och maskininlärning förändra de traditionella arbetssätten och hur vi ser på arbetsplatser. Det förutspår Gartner.

Ivanti har skapat ett användarvänligt och effektivt system för självbetjäningen för användare. Deras nya molntjänstapplikation och hubb levererar en virtuell assistent (VSA) som kan kommunicera, är kontextuell och har ett intuitivt gränssnitt för slutanvändaren. Den är även automatiserad för att minimera arbetsbördan för medarbetare som arbetar med kundservice.

”Kommer förändra upplevelsen”

– Med vår innovativa hubb och app lanserar vi en lösning som kommer förändra upplevelsen för den moderna användaren, där man får personlig hjälp som är anpassad efter vilken information du är ute efter. Siri och Alexa är två exempel på AI-drivna konsumentlösningar som har bidragit till att många användare ställer högre krav på service och självbetjäning, säger Niels Billekop, Nordenchef på Ivanti.

”Ivanti Hub” ger anställda möjlighet att få hjälp, hitta information och hantera sina filer, där allt drivs av ai och automation. Användarna kan interagera med appen för att utföra olika tjänster, exempelvis hämta information från en katalog, söka efter data eller installera en ny programvara.

Taggar:,

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4