nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Jabra syr ihop med Cisco

Med hjälp av en ny applikation ska Jabra bättre integrera sina headset och Ciscos kontaktcenterlösning Finesse.

  • Artikel annons 1

Applikationen, Jabra Contact Center Agent App, är främst tänkt att stötta med två funktioner. För det första genom att direkt på headsetet ställa in statusen ledig/upptagen. Det ska även gå att direkt svara på samtal, eller avsluta arbetet för dagen, även då med en enkel knapptryckning. Modeller som funkar är Jabras Jabra Biz 2300 och 2400 II USB, övriga modeller genom att anslutas med Jabra Link 260.

Etiketter:,

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Tre och Bumbee Labs ingår avtal

Ett steg mot smartare städer. Det är vad Tre säger efter att ha tecknat avtal med IoT-företaget Bumbee Labs. Avtalet innebär att operatören levererar mobil uppkoppling.

Tele2:s företagschef avgår

Det blir viss omstrukturering hos Tele2. Detta då Tom Craig valt att kliva av som chef för svenska företagsmarknaden. Ny tillförordnad chef blir Fredrik Stenberg.

Informatica väljer svenska plattformen

Svenska Snow Software har kapat till sig en storaffär. Detta då Företagsmoln-jätten Informatica väljer deras plattform.
– Vi valde Snow på grund av produktens helhetsomfattning, säger Richard Scott på Informatica.