nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Jesper Hedblom tar över Dialect

Dialect får nytt blod i toppen. Ny koncernchef och vd blir Jesper Hedblom – Telias tidigare chef för Group Commercial.

  • Artikel annons 1

IT- och telefoniföretaget Dialect har haft det knackigt. Trots stor omsättning har vinsterna uteblivit och de senaste arton månaderna har enligt bolaget inte varit lätta. I september meddelade man att vd:n Bodil Prising efter blott ett år på stolen – stämplade ut.

Nu står det klart att telekomveteranen Jesper Hedblom kliver in och ska styra skutan som koncernchef och vd. Hedblom kommer närmast från rollen som chef för Group Commercial på Telia och har där ansvarat för flera verksamhetsområden i Norden och Baltikum.

– Jesper förenar ett dokumenterat gott ledarskap med en stark kommersiell drivkraft och besitter dessutom ett gediget teknikkunnande, vilket gör honom mycket väl lämpad att leda Dialect framåt. Vår strategi bygger på att utveckla erbjudandet inom telefonilösningar, parallellt med att öka fokus på molntjänster och IT. Tillsammans med Jesper siktar vi på att göra Dialect än mer attraktivt för våra kunder och medarbetare, säger Kristian Jönsson, styrelseordförande i Dialect.

Jesper Hedblom kommer att tillträda tjänsten den 1 februari 2019 och målet är att stärka Dialects position.

– Med fortsatt fokus på våra kunder, utifrån vår styrka med lokal förankring, har Dialect en fantastisk potential för att stärka sin position via konkurrenskraftiga erbjudanden inom telefonilösningar, billösningar, molntjänster och IT, säger han.

 

 

Taggar:

  • Annons 3

Fler nyheter

Telia och Ericsson håller de autonoma lastbilarna rullande

Nu rullar självkörande el-lastbilar i Jönköping, För projektet har tillverkaren Einride inlett ett nytt 5g-samarbete med Ericsson och Telia.
– Det är viktigt för oss att få veta vilka bakomliggande krav som kommer ställas på vårt nät, säger Telias teknikchef Mats Lundbäck till Telekom idag.

  • Annons 4

De är Sveriges ”digitala ledare”

Alla företag digitaliseras i rasande takt. Men när det kommer till företaget som nått störst mognad i digital kundupplevelse är Telekombranschen bäst. Det framgår i rapporten ”Digital Leaders in Sweden”.