nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Kalix Tele24 tar över Svenskt Näringsliv

Svenskt Näringsliv flyttar till Norrland. Kalix Tele24 tar i månadsskiftet mars-april hand om samtliga inkommande samtal till organisationen.
– Det här är den viktigaste affären vi gjort på länge, säger Mats Winge på Kalix Tele24.

  • Artikel annons 1

Kalix Tele24 har lyckats få in ett storuppdrag. Detta då branschorganisationen svenskt Näringsliv med cirka 50 medlemmar valt att skriva avtal med kontaktcentret.

– Med ungefär 35 000 samtal i månaden blir Svenskt Näringsliv en av våra större kunder, säger Mats Winge, försäljningschef på Kalix Tele24.

Komplex telefoni

Upphandlingen påbörjades 2016 och för Svenskt Näringsliv var det viktigt att få till en lösning som tog hänsyn till alla medlemsorganisationernas olika behov. Alla har nämligen egna växelnummer och specifika rutiner samt avropsnummer – något som gör det komplext.

–  Telefoni är en viktig kanal i vår relation med våra medlemsföretag och säkerställer att vi kan ge hög service och snabb hjälp. Det är också viktigt att de bemöts professionellt och med hög kompetens, säger Kristofer Kjell, it-chef på branschorganisationen.

 

  • Annons 3

Fler nyheter

Nytt nordiskt samarbete om 5g

Världens första sammanlänkade 5g-region. Under årets nordiska statsministermöte undertecknades en ny avsiktsförklaring.
– Utvecklingen av 5G är på frammarsch och den nordiska regionen ska ligga i framkant i den utvecklingen, säger statsminister Stefan Löven.

Så hanterar Telekom idag GDPR

Arbetet med dataskyddsförordningen, GDPR, har varit intensivt den sista tiden för att vi ska vara klara till den 25 maj. Nu finns alla bitar på plats hos Telekom idag och vår ägare Pauser Media.

  • Annons 4

Operatörerna: ”Skapas risker för monopolisering”

Konkurrens ger snabb och bred nätutbyggnad. Men i skiftet till 5g finns det stora risker för att enskilda aktörer får osunda fördelar.
– De föreslagna auktionsreglerna för 700 MHz-auktionen är inte konstruerade för att säkerställa hård konkurrens, säger Samuel Skott på Tele2.

Utmanaren: ”Verkligheten har kommit ikapp vår idé”

Ett mobilabonnemang som inte kostar pengar – men där användarna får betala med sin tid.
Det är uppstickaren Wifogs strategi för att kapa till sig marknadsandelar.
– Det här är en affärsmodell man kan använda inom många branscher, säger Peter Håkansson, vd för företaget.