nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Konftel uppdaterar

Konftel släpper en uppdatering av sin konferenstelefon 300 IP.

  • Artikel annons 1

Konftel 300IPx är en ny version på gamla 300IP. Utöver möjligheterna med mobilappen har telefonen USB-uttag vilket gör att den kan anslutas till Skype för företag, Cisco eller annan datorbaserad mötesplattform. Alltsammans ska finnas tillgängligt på marknaden under april månad i år.

Lösningen är tätt integrerad med Konftels mötesapp Konftel Unite. Alla kontakter, grupper och funktioner som krävs för att hålla konferens styrs via mobilen. Bland annat ska det gå att starta eller ansluta till förbokade distansmöten med endast en knapptryckning. 300IPx slår per automatik eventuella möteskoder och ringer upp samtliga deltagare. Konceptet kallas numera One Touch Conferencing av utvecklarna själva.

  • Annons 3

Fler nyheter

Box presenterar ny tjänst

Lagra din data var du vill – utan att det påverkar användarupplevelsen. Nu har molnföretaget Box lanserat sin nya tjänst.
– Med Box Zones får företaget det bästa av två världar, säger Jeetu Patel, produktchef på företaget.

  • Annons 4

Nytt nordiskt samarbete om 5g

Världens första sammanlänkade 5g-region. Under årets nordiska statsministermöte undertecknades en ny avsiktsförklaring.
– Utvecklingen av 5G är på frammarsch och den nordiska regionen ska ligga i framkant i den utvecklingen, säger statsminister Stefan Löven.

Så hanterar Telekom idag GDPR

Arbetet med dataskyddsförordningen, GDPR, har varit intensivt den sista tiden för att vi ska vara klara till den 25 maj. Nu finns alla bitar på plats hos Telekom idag och vår ägare Pauser Media.

Operatörerna: ”Skapas risker för monopolisering”

Konkurrens ger snabb och bred nätutbyggnad. Men i skiftet till 5g finns det stora risker för att enskilda aktörer får osunda fördelar.
– De föreslagna auktionsreglerna för 700 MHz-auktionen är inte konstruerade för att säkerställa hård konkurrens, säger Samuel Skott på Tele2.

Utmanaren: ”Verkligheten har kommit ikapp vår idé”

Ett mobilabonnemang som inte kostar pengar – men där användarna får betala med sin tid.
Det är uppstickaren Wifogs strategi för att kapa till sig marknadsandelar.
– Det här är en affärsmodell man kan använda inom många branscher, säger Peter Håkansson, vd för företaget.