nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Kundupplevelsen i fokus

Nu är det kundupplevelsen som regerar, istället för resultaten. Kundupplevelsen är nu viktigaste prioritering hos de tillfrågade cio:erna i en undersökning från Deloitte.

  • Artikel annons 1

Kundupplevelsen är nu högsta prio hos cio:erna istället för föregående års resultat, visar Deloittes undersökning. Dock menar bara 45 procent av de tillfrågade att de upplever att it-organisationen deltar i arbetet att främja kundupplevelsen.

– Cio:er och deras organisationer måste mer och mer agera som en strategisk partner och ta en aktiv roll i att forma affärsplanen i samråd med övriga medlemmar i ledningen för att säkerställa hållbar framgång, säger Kim Hallenheim, partner på Deloitte.

Från Deloittes sida menar man att cio:er och it-avdelning har en nyckelroll i att stärka kundupplevelsen, att man har betydande kunskaper inom det området och därför också borde involveras i högre grad.

  • Annons 3

Fler nyheter

Hon ska leda Telekområdgivarna

Organisationen Telekområdgivarna får ny ordförande.
Ann-Sofie Fahlgren från Post- och telestyrelsen (PTS) blir den som nu tar över klubban.
– Det finns mycket gott att bygga vidare på, säger hon till Telekom idag.

Salesforce introducerar Quip Slides

Ett nytt verktyg samt en omdefiniering av hela samarbetsplattformen.
Nu lanserar Salesforce Quip Slides samt introducerar djupare integration med tredjepartstjänster.

  • Annons 4