nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Kundupplevelsen i fokus

Nu är det kundupplevelsen som regerar, istället för resultaten. Kundupplevelsen är nu viktigaste prioritering hos de tillfrågade cio:erna i en undersökning från Deloitte.

  • Artikel annons 1

Kundupplevelsen är nu högsta prio hos cio:erna istället för föregående års resultat, visar Deloittes undersökning. Dock menar bara 45 procent av de tillfrågade att de upplever att it-organisationen deltar i arbetet att främja kundupplevelsen.

– Cio:er och deras organisationer måste mer och mer agera som en strategisk partner och ta en aktiv roll i att forma affärsplanen i samråd med övriga medlemmar i ledningen för att säkerställa hållbar framgång, säger Kim Hallenheim, partner på Deloitte.

Från Deloittes sida menar man att cio:er och it-avdelning har en nyckelroll i att stärka kundupplevelsen, att man har betydande kunskaper inom det området och därför också borde involveras i högre grad.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Konftel lanserar mobilapp i USA

En app som gör det möjligt att styra konferenstelefonen med mobilen.
På IT Expo i USA lanserar Konftel sin nyhet.
– Mobiltelefonen är ett viktigt arbetsredskap för alla i näringslivet, säger Peter Renkel, vd på Umeå-företaget.

Telia slog nytt världsrekord – i hastighet

Snart kan sega nät och dålig täckning i tunnlar vara ett minne blott.
Detta då Telia lyckats slå till med ett nytt hastighetsrekord.
– Så småningom ska vi få upp hastigheten i 700-800 mbit/sek, säger Dag Wigum på operatören.

Experten: Här är trenderna på MWC

Glöm telefoner – IoT, 5g och robotar är det som kommer dominera MWC.
Det menar Leif-Olof Wallin, telekomanalytiker på Gartner.
– Visst kommer det nya enheter, men vi förväntar oss inte något revolutionerande längre, säger han.

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här