nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Kundupplevelsen i fokus

Nu är det kundupplevelsen som regerar, istället för resultaten. Kundupplevelsen är nu viktigaste prioritering hos de tillfrågade cio:erna i en undersökning från Deloitte.

  • Artikel annons 1

Kundupplevelsen är nu högsta prio hos cio:erna istället för föregående års resultat, visar Deloittes undersökning. Dock menar bara 45 procent av de tillfrågade att de upplever att it-organisationen deltar i arbetet att främja kundupplevelsen.

– Cio:er och deras organisationer måste mer och mer agera som en strategisk partner och ta en aktiv roll i att forma affärsplanen i samråd med övriga medlemmar i ledningen för att säkerställa hållbar framgång, säger Kim Hallenheim, partner på Deloitte.

Från Deloittes sida menar man att cio:er och it-avdelning har en nyckelroll i att stärka kundupplevelsen, att man har betydande kunskaper inom det området och därför också borde involveras i högre grad.

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här