nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Lanserar nytt True Wireless-varumärke på nordiska marknaden

Nu lanseras Nuhearas trådlösa öronproppar ”IQbuds” på den nordiska marknaden. Användaren kan ställa in mängden omgivande ljud i relation till röstförstärkningen.

  • Artikel annons 1

Det australiensiska audio wearable-företaget har utvecklat teknik som förstärker en persons hörsel, och underlättar kabelfri anslutning till smarta enheter. Nuhearas trådlösa öronproppar ”IQbuds” låter användaren anpassa sin hörsel efter de personliga preferenserna – genom en helt trådlös koppling.

Genom en app kan användaren skapa olika ljudprofiler, som aktiveras med ett lätt tryck på vänster hörsnäcka. De olika profilerna kan släppa in olika mängd av omgivande ljud i relation till den inställda kraften hos Nueharas röstförstärkning.

Lanseras på den nordiska marknaden

RLVNT har inlett ett samarbete med audio wearable-företaget om att lansera IQbuds på den nordiska marknaden.

– Nuheara IQbuds kombinerar ett fantastiskt ljud med en helt störningsfri, trådlös koppling. Den egenutvecklade röstförstärkningen i kombination med en batteritid som är bäst i klassen gör Nuehara IQbuds unika, säger Martin Liljegren, grundare av RLVNT.

Under Q3 2018 lanseras Nuheara LiveIQ, ett par slimmade True Wireless-hörlurar med aktiv brusreducering. IQbuds och kommande LiveIQ har båda stöd för High Fidelity Audio – högkvalitativ ljudåtergivning, båda är vatten- och svettsäkra samt kan styra Siri och Google med sin inbyggda Touch-kontroll.

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4

”Data är den nya globala valutan”

En rejäl kapitalinjektion och medel för fortsatt tillväxt.
Snowflake har i en finansieringsrunda fått in 450 miljoner dollar.
– Det nya kapitalet innebär att vi kan växa snabbare, säger Denise Person, marknadschef på företaget.