nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Lowell väljer Genesys vid Nordenetablering

Kredithanteringsbolaget Lowell ska etablera sig i Norden.
Och i verksamheten kommer man användas sig av Genesys kontaktcenterplattform.

  • Artikel annons 1

Genesys Pure Connect och Advania som leverans och driftansvarig.

När Lowell etablerar sig i Norden kommer det vara med en ny plattform som grund för kontaktcentret. Den nya plattformen kommer implementeras under första kvartalet 2019 för 650 handläggare och bakom leveransen står Advania.

– Lowell står inför en väldigt intressant tillväxtresa och får nu en ännu starkare ställning när de etablerar sig i de nordiska länderna, säger Pär Lindström, kundansvarig för kontaktcenter på Advania.

Den nya plattformen innebär att Lowell går från en klientbaserad till en webb- och digitalbaserad. Och med Pure Connect kommer man att ha funktionaliteten för chatbotar samt instant messaging för Facebook och Twitter.

Upphandlingsavtalet tecknades i början av månaden och löper på tre år med option till förlängning.

Taggar:

  • Annons 3

Fler nyheter

”Arbetssätt och kultur är levande och behöver ständigt underhåll”

Nyheter

Öppenhet, interaktion, flexibilitet, kreativitet och synergi. När Tre utvecklade sitt nya huvudkontor var visionen tydlig.
Men hur har det fallit ut i verkligheten?
– Första veckan i 3Huset var jag glatt överraskad över nyfikenheten och hur mycket våra medarbetare nyttjade möjligheterna, säger Helena Körberg, projektledare för Tres nya huvudkontor.

  • Annons 4