Lowell väljer Genesys vid Nordenetablering

Kontaktcenter Kredithanteringsbolaget Lowell ska etablera sig i Norden.
Och i verksamheten kommer man användas sig av Genesys kontaktcenterplattform.

Lowell väljer Genesys vid Nordenetablering

Genesys Pure Connect och Advania som leverans och driftansvarig.

När Lowell etablerar sig i Norden kommer det vara med en ny plattform som grund för kontaktcentret. Den nya plattformen kommer implementeras under första kvartalet 2019 för 650 handläggare och bakom leveransen står Advania.

– Lowell står inför en väldigt intressant tillväxtresa och får nu en ännu starkare ställning när de etablerar sig i de nordiska länderna, säger Pär Lindström, kundansvarig för kontaktcenter på Advania.

Den nya plattformen innebär att Lowell går från en klientbaserad till en webb- och digitalbaserad. Och med Pure Connect kommer man att ha funktionaliteten för chatbotar samt instant messaging för Facebook och Twitter.

Upphandlingsavtalet tecknades i början av månaden och löper på tre år med option till förlängning.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.