nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

FOTO: Tre

Telia-chef tar över Produkt och Marknad på Tre Företag

Hon har utnämnts till en av 101 Supertalanger av Veckans Affärer – och har legat på Ledarnas topp 75-lista.
Nu blir Matylda Lovenvall chef för Produkt och marknad på Tre Företag.

  • Artikel annons 1

Matylda Lovenvall kommer närmast från Telia Sverige och rollen som Head of Commercial Product Management. 2018 blev hon utnämnd till en av 101 Supertalanger av Veckans Affärer, och hamnade även på chefsorganisationen Ledarnas lista över Sveriges 75 kvinnliga framtida ledare.

Nu blir hon chef för Produkt och marknad på Tre Företag – och en nyckelspelare i operatörens företagssatsning. Matylda får titeln Head of Product and Marketing på Tre Företag,

”Förmåga att entusiasmera”

– Det känns fantastiskt att ha fått förtroendet att ta ett helhetsansvar för produkt, marknad och lojalitet. Med min förmåga att entusiasmera team i förändring och erfarenhet av att tillsammans skapa innovativt och strategiskt affärsvärde är Tre och jag en ”perfect match” – både vad gäller ambition i förändringsresan och de värderingar vi delar. Jag ser därför mycket fram emot möjligheten att få bidra till att både utveckla och växa Tres företagsaffär, säger Matylda Lovenvall.

I maj tillträder hon sin nya tjänst. Innan Telia har Matylda haft flera olika chefspositioner på Tele2 inom produkt och affär. Lovenvall kommer att ingå i Tre Företags ledningsgrupp och rapportera till CCO Sofia Nyctelius Krook.

Taggar:,

  • Annons 3

Fler nyheter

Han blir ny chef för Tre Sverige

I februari blir det tronskifte hos Tre Sverige. Efter två år lämnar Johan Johansson över vd-stolen till Haval van Drumpt.
– Han har helt rätt bakgrund med gedigen erfarenhet av telekom, kommenterar Skandinavienchefen Morten Christiansen den nya sverigechefen.

Tieto och Telia ingår partnerskap kring 5g

Tieto har ingått ett strategiskt partnerskap med Telia kring 5g. Företagen kommer ta fram nya användarfall, produkter och tjänster till ekosystemet kring 5g och tillsammans med kunder påskynda utvecklingen i Sverige.

NetOnNet tar in Telness i abonnemangsutbudet

Telness tar in 20 miljoner i investeringar – och två nya delägare. Samtidigt utökar NetOnNet sitt abonnemangsutbud med uppstickaren.
– Vi visar att användaren inte behöver binda upp sig hos de stora operatörerna, säger Telness vd Martina Klingvall till Telekom idag.

  • Annons 4

TeleComputing byter namn – blir Visolit

Sju förvärv och nya utmaningar. 2019 byter Telecomputing namn till Visolit.
– Marknaden förändras, kunderna har förändrade behov och vi själva har förändrats, därför byter vi nu även namn, säger koncernchefen Terje Mjøs.