nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Nätdoktor trotsar ”butiksdöden” – blir fysisk

I e-handelns tidevarv har butiksdöden brett ut sig. I vissa branscher är det helt enkelt för dyrt att ha lokal då man ska konkurrera om kunder. Men Min Doktor gör det omvända och satsar på fysisk närvaro.

  • Artikel annons 1

Elva mottagningar redan igång och över 100 kliniker inom några år. Det är målet när nätläkaren Min Doktor utvecklar sin verksamhet.
– Vi vill koppla ihop det bästa av två världar.Tanken är att man kan starta ett besök digitalt i appen och sedan träffa vårdpersonal fysiskt om det till exempel behövs en provtagning, säger Olof Fredricson, chef för klinikverksamheten på Min Doktor.

De fysiska klinikerna kommer att vara rena drop in-ställen där digital kölapp är det som gäller. I samtliga fall kommer klinikerna ligga i anslutning till Ica-ägda Apoteket Hjärtat vilket ska förenkla recepthantering. I de fall kliniken ligger i anslutning till en Ica Maxi-butik kommer öppettiderna även vara på kväller och helger.
– Vi vill leverera så mycket nytta som möjligt för våra kunder. En förstklassig infrastruktur som binder samman alla våra tjänster är en effektiv väg att gå, säger Olof Fredricson.
Min Doktor har valt IP-Onlys internetlösning för att att koppla ihop den digitala och den fysiska verksamheten

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4