nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Mingla Mobil väljer ServIT

Nyköpingsbaserade Mingla Mobil har valt ServIT som leverantör för sin kundtjänst. Via deras eHelpdesk sköter mobiloperatören kundkontakter för telefon, e-post och Facebook.

  • Artikel annons 1

Mingla Mobil inriktar sig mot både privatpersoner och företag. Mobiloperatören erbjuder telefoni och bredbandstjänster – och 2015 blev det 4G-nät som Mingla använder utsett till Sveriges bästa.

Nu har Mingla Mobil valt ServIT som leverantör för sin kundtjänst. Via ServIT eHelpdesk sköter de kundkontakter för telefon, e-post och Facebook. Med detta får Mingla ett verktyg som ger kontroll på verksamheten och en lösning där man kan fortsätta att utvecklas och växa.

”Underlättar arbetet i vår support”

– Med ServIT eHelpdesk har vi fått en prisvärd och flexibel lösning som underlättar arbetet i vår support, säger Robert Sterner, controller på Mingla Mobil

ServIT AB levererar lösningar och system inom ContactCenter och kundtjänst – och Conny Thimrén, produktansvarig på ServIT, är nöjd med det nya samarbetet.

– Vi är mycket glada att ha fått Mingla som kund och vi ser framemot att samarbete med dem för att utveckla deras kundtjänst och vår produkt, säger han.

Taggar:,

  • Annons 3

Fler nyheter

Hon ska leda Telekområdgivarna

Organisationen Telekområdgivarna får ny ordförande.
Ann-Sofie Fahlgren från Post- och telestyrelsen (PTS) blir den som nu tar över klubban.
– Det finns mycket gott att bygga vidare på, säger hon till Telekom idag.

Salesforce introducerar Quip Slides

Ett nytt verktyg samt en omdefiniering av hela samarbetsplattformen.
Nu lanserar Salesforce Quip Slides samt introducerar djupare integration med tredjepartstjänster.

  • Annons 4