nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Mingla Mobil väljer ServIT

Nyköpingsbaserade Mingla Mobil har valt ServIT som leverantör för sin kundtjänst. Via deras eHelpdesk sköter mobiloperatören kundkontakter för telefon, e-post och Facebook.

  • Artikel annons 1

Mingla Mobil inriktar sig mot både privatpersoner och företag. Mobiloperatören erbjuder telefoni och bredbandstjänster – och 2015 blev det 4G-nät som Mingla använder utsett till Sveriges bästa.

Nu har Mingla Mobil valt ServIT som leverantör för sin kundtjänst. Via ServIT eHelpdesk sköter de kundkontakter för telefon, e-post och Facebook. Med detta får Mingla ett verktyg som ger kontroll på verksamheten och en lösning där man kan fortsätta att utvecklas och växa.

”Underlättar arbetet i vår support”

– Med ServIT eHelpdesk har vi fått en prisvärd och flexibel lösning som underlättar arbetet i vår support, säger Robert Sterner, controller på Mingla Mobil

ServIT AB levererar lösningar och system inom ContactCenter och kundtjänst – och Conny Thimrén, produktansvarig på ServIT, är nöjd med det nya samarbetet.

– Vi är mycket glada att ha fått Mingla som kund och vi ser framemot att samarbete med dem för att utveckla deras kundtjänst och vår produkt, säger han.

Taggar:,

  • Annons 3

Fler nyheter

Därför tog Regina Donato Dahlström nya chefsjobbet

Hon var vd för Halebop – nu lämnar Regina Donato Dahlström Telia för att bli ny affärsområdeschef för IP-Only Enterprise.
– Jag är extremt stolt och extremt taggad över att få ta den här företagsaffären till nästa nivå, säger hon till Telekom idag.

  • Annons 4