nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Mobilt i fokus för Tradedoubler

En ny kampanj från Tradedoubler ska göra det lättare för kunderna att identifiera och utnyttja möjligheterna på mobila plattformar.

  • Artikel annons 1

Tradedoubler som fokuserar på prestationsbaserad marknadsföring vill med en ny kampanj göra det enklare för kunderna att hitta och dra nytta av de möjligheter som finns inom e-handel och m-handel (onlinehandel på mobila plattformar). I samband med kampanjen uppdaterar företaget både sin varumärkesidentitet och sin hemsida.

E-handeln i Europa beräknas enligt Tradedoubler växa med drygt 16 procent under 2012 och når då 2125 miljarder svenska kronor, motsvarande en sjundedel av all handel på de mest utvecklade marknaderna i Europa.

Sociala medier lyfter m-handeln

Ökad användning av sociala och mobila tjänster gör den mobila plattformen allt viktigare för att bestämma sig inför ett köp. Det gör att m-handeln är på stark frammarsch och den väntas under de kommande fem åren öka med 40 procent. Enligt Tradedoublers koncernchef Urban Gillström pekar trenden kraftigt uppåt.

– Det är en hisnande utveckling. Vår mobiltrafik genererar redan över två miljoner köp i månaden för våra kunder. Varken annonsörer eller publishers har råd att ignorera en sådan möjlighet, säger Urban Gillström.

Urban Gillström är för övrigt är en av talarna på dagens Nolldistans-konferens som anordnas av Telekom idag.

Taggar:,

  • Annons 3

Fler nyheter

Box presenterar ny tjänst

Lagra din data var du vill – utan att det påverkar användarupplevelsen. Nu har molnföretaget Box lanserat sin nya tjänst.
– Med Box Zones får företaget det bästa av två världar, säger Jeetu Patel, produktchef på företaget.

  • Annons 4

Nytt nordiskt samarbete om 5g

Världens första sammanlänkade 5g-region. Under årets nordiska statsministermöte undertecknades en ny avsiktsförklaring.
– Utvecklingen av 5G är på frammarsch och den nordiska regionen ska ligga i framkant i den utvecklingen, säger statsminister Stefan Löven.

Så hanterar Telekom idag GDPR

Arbetet med dataskyddsförordningen, GDPR, har varit intensivt den sista tiden för att vi ska vara klara till den 25 maj. Nu finns alla bitar på plats hos Telekom idag och vår ägare Pauser Media.

Operatörerna: ”Skapas risker för monopolisering”

Konkurrens ger snabb och bred nätutbyggnad. Men i skiftet till 5g finns det stora risker för att enskilda aktörer får osunda fördelar.
– De föreslagna auktionsreglerna för 700 MHz-auktionen är inte konstruerade för att säkerställa hård konkurrens, säger Samuel Skott på Tele2.

Utmanaren: ”Verkligheten har kommit ikapp vår idé”

Ett mobilabonnemang som inte kostar pengar – men där användarna får betala med sin tid.
Det är uppstickaren Wifogs strategi för att kapa till sig marknadsandelar.
– Det här är en affärsmodell man kan använda inom många branscher, säger Peter Håkansson, vd för företaget.