nr-logo

Strategisk kunskap om företagskommunikation

Mobilt i fokus för Tradedoubler

En ny kampanj från Tradedoubler ska göra det lättare för kunderna att identifiera och utnyttja möjligheterna på mobila plattformar.

  • Artikel annons 1

Tradedoubler som fokuserar på prestationsbaserad marknadsföring vill med en ny kampanj göra det enklare för kunderna att hitta och dra nytta av de möjligheter som finns inom e-handel och m-handel (onlinehandel på mobila plattformar). I samband med kampanjen uppdaterar företaget både sin varumärkesidentitet och sin hemsida.

E-handeln i Europa beräknas enligt Tradedoubler växa med drygt 16 procent under 2012 och når då 2125 miljarder svenska kronor, motsvarande en sjundedel av all handel på de mest utvecklade marknaderna i Europa.

Sociala medier lyfter m-handeln

Ökad användning av sociala och mobila tjänster gör den mobila plattformen allt viktigare för att bestämma sig inför ett köp. Det gör att m-handeln är på stark frammarsch och den väntas under de kommande fem åren öka med 40 procent. Enligt Tradedoublers koncernchef Urban Gillström pekar trenden kraftigt uppåt.

– Det är en hisnande utveckling. Vår mobiltrafik genererar redan över två miljoner köp i månaden för våra kunder. Varken annonsörer eller publishers har råd att ignorera en sådan möjlighet, säger Urban Gillström.

Urban Gillström är för övrigt är en av talarna på dagens Nolldistans-konferens som anordnas av Telekom idag.

Taggar:,

  • Annons 3

Fler nyheter

Får miljonkontrakt för smart IoT-lösning

Snart kommer offentliga toaletter att vara uppkopplade. Finska IoT-tillverkaren Haltian har fått miljonorder för över 100 000 enheter.
Deras lösning ska spara pengar och påverka vilka shoppingcentrum vi väljer.

  • Annons 4

Prenumerera på Telekom idags nyhetsbrev. Det är helt gratis. Anmäl dig här