nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Netnordic levererar till Antalis

En europisk lösning till ett värde över fyra miljoner.,
Netnordic har nu byggt upp och levererat UC Flex till Antalis.
I affären ingår telefoni- och kontaktcenter i sju länder.

  • Artikel annons 1

Den lösning som knyter samma kontaktcenter 550 anställda i sju länder. Nu har NetNordic installerat UC Flex hos pappersexperterna Antalis som innebär att företaget betalar beroende på hur mycket de använder tjänsten.

– Idag är det en väldigt stor skillnad på hur kontaktcentret ser ut om man jämför med hur det såg ut tidigare. Som helhet har det varit en mycket positiv resa för oss tillsammans med NetNordic, säger Cathrine Evensen, kontaktcenteransvarig på Antalis Norge.

Ett av grundkriterierna var just enkelhet och att man skulle ha en gemensam plattform i samtliga länder. Därtill ville Antalis få ner kostnaderna. Och här menar man att UC Flex-lösningen var den bästa.

– Den nya gemensamma plattformen för alla länder inkluderar en hel del individanpassade integrationer med bland annat Antalis egna CRM-och telefonisystem. NetNordic har även hjälpt Antalis att bygga in väldigt mycket automatisk logik i själva verktyget, säger Joakim Harging, vd på NetNordic.

För kunder ska den nya kontaktcenterlösningen underlätta

  • Annons 3

Fler nyheter

  • Annons 4