nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Norrlandskommuner vässar telefonin

Sundsvall, Timrå och Ånge kommun väljer nu att uppgradera till Companion 2016 med tillgång till fler funktioner för bättre koll på telefonin.

Norrlandskommuner hänger med till 2016
  • Artikel annons 1

De tre norrlandskommunerna har sammanlagt 11 000 kommunalt anställda med en central telefonväxel i Sundsvall. Sedan tidigare använder kommunerna administrationsverktyget Companion från Mitel och väljer nu att uppgradera till version 2016.

–        Det är enkelt att mäta vår egen besparing, men jag tror att den största besparingen finns ute i organisationen och att det bland annat beror på att allt är så enkelt presenterat, säger Monika Lindkvist, systemadministratör på Sundsvall kommun i ett uttalande.

Med den nya versionen av Companion får kommunerna tillgång till nya verktyg som bland annat realtidsövervakning av trafik så att bland annat försök till kapning av telefoner kan upptäckas snabbt. Ett annat verktyg för att hålla koll på kostnader är att användarna kan se sina uppgifter via ett webbgränssnitt och på så vis få en enkel överblick över aktuell samtalshistorik.

Ännu en ny funktion är att telefonisterna kan logga in och kolla personlig statistik över besvarade direktsamtal, obesvarade återanrop, med mera.

Taggar:,

  • Annons 3

Fler nyheter

Robot ska ge 18-åringar sanningen om värnplikt

Nya värnplikten omfattar nästan alla 18-åringar. Men få ungdomar vet vad det innebär – därför har Rekryteringsmyndigheten anställt en informationsrobot.
– Förutom att bena ut och förklara missförstånd svarar Värnpliktsboten på alla praktiska frågor som rör mönstring och värnplikt, säger Sofie Engström på myndigheten,

  • Annons 4

Ny mobilitetstjänst testas i Göteborg

Digitalisering för att underlätta resandet för göteborgare.
Under en månad kommer Västtrafik och Göteborgs Stads Parkering genomföra ett mobilitetstest. Syftet är att få ”kunder” att börja kombinera färdsätt.

Telavox fem bästa knep – så vinns en telekomupphandling

Rätt research, ifrågasätta behov samt ”testväxlar”.
Det är några av knepen som Telavox anser är det bästa sättet att visa upp sina telekomlösningar på.
– Min största allergi är de som baserar en upphandling på ett 15 år gammalt Excelark, säger Viktor Sandgren på Telavox.