nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Ny chefredaktör

Idag börjar Kalle Anrell som ny chefredaktör på Telekom idag! Han kommer närmast från en tjänst som chefredaktör på tidningen Ny Teknik.

Kalle Anrell
  • Artikel annons 1

Första dagen på jobbet. Hur känns det?

– Det känns spännande och jag har fått ett jättebra mottagande här på företaget.

Hur kommer du att sätta din prägel på Telekom idag?

– Det är ännu tidigt att säga. Jag vill prata med några prenumeranter för att kolla vad de tycker är bra och dåligt. Och så TI:s reporter förstås. Sen klarnar det nog så småningom.

Vad är det bästa med Telekom idag?

– Det är en spännande nisch där det händer mycket inom teknikområdet och telekombranschen vill växa och förändras. Dessutom gillar jag att tidningens fokus är för företag – om företag.

Fakta:

Namn: Kalle Anrell

Ålder: 40 år

Bor: Täby

Gör på fritiden: Familjen, innebandy och fotboll.

Taggar:, ,

  • Annons 3

Fler nyheter

Box presenterar ny tjänst

Lagra din data var du vill – utan att det påverkar användarupplevelsen. Nu har molnföretaget Box lanserat sin nya tjänst.
– Med Box Zones får företaget det bästa av två världar, säger Jeetu Patel, produktchef på företaget.

  • Annons 4

Nytt nordiskt samarbete om 5g

Världens första sammanlänkade 5g-region. Under årets nordiska statsministermöte undertecknades en ny avsiktsförklaring.
– Utvecklingen av 5G är på frammarsch och den nordiska regionen ska ligga i framkant i den utvecklingen, säger statsminister Stefan Löven.

Så hanterar Telekom idag GDPR

Arbetet med dataskyddsförordningen, GDPR, har varit intensivt den sista tiden för att vi ska vara klara till den 25 maj. Nu finns alla bitar på plats hos Telekom idag och vår ägare Pauser Media.

Operatörerna: ”Skapas risker för monopolisering”

Konkurrens ger snabb och bred nätutbyggnad. Men i skiftet till 5g finns det stora risker för att enskilda aktörer får osunda fördelar.
– De föreslagna auktionsreglerna för 700 MHz-auktionen är inte konstruerade för att säkerställa hård konkurrens, säger Samuel Skott på Tele2.

Utmanaren: ”Verkligheten har kommit ikapp vår idé”

Ett mobilabonnemang som inte kostar pengar – men där användarna får betala med sin tid.
Det är uppstickaren Wifogs strategi för att kapa till sig marknadsandelar.
– Det här är en affärsmodell man kan använda inom många branscher, säger Peter Håkansson, vd för företaget.